بقایای دو جسد در آشپزخانه ارگ ریاست جمهوری یافت شد

اطلاعات روز: بقایای دو جسد، روز گذشته از آشپزخانه قصر شماره یک ارگ ریاست جمهوری، در جریان کار ساختمانی یافت شده است.

دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری روز گذشته با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد، بقایای این اجساد شامل دو جمجمه و استخوان‌های بدن انسان است.

ظفر هاشمی، معاون سخن‌گوی ریاست جمهوری روز گذشته در نشست خبری در کابل گفت، این استخوان‌ها از گودالی در دو و نیم متری از سطح زمین پیدا شده  و اکنون در ریاست طب عدلی فرستاده شده است.

آقای هاشمی از تشکیل یک کمیسیون ویژه متشکل از نمایندگان طب عدلی، وزارت داخله و کمیسیون مستقل حقوق بشر برای بررسی بقایای این اجساد خبر داد و افزود که برای تکریم این اجساد دستور تشکیل این کمیسیون داده شده تا هویت این افراد کشف شود.

در خبرنامه‌ی ریاست جمهوری جزئیات داده نشده که این اجساد مربوط به کدام دوران می‌باشد.

افغانستان در چهار دهه‌ی اخیر شاهد جنگ‌های خونینی بوده و این جنگ‌ها گاهی به مرکز کنترل قدرت، یعنی ارگ ریاست جمهوری هم کشیده شده است.

سردار محمد داوود خان، اولین رییس جمهور کشور، به همراه اعضای خانواده‌ی خود، در سال 1357 در کودتاه حزب خلق، در داخل ارگ ریاست جمهوری به قتل رسیدند.

در سال ۱۳۸۷ گور دسته جمعی خانواده داوود خان در حاشیه شرقی شهر کابل پیدا شد و در مراسم رسمی با حضور مقام‌های دولتی، در تپه داوود خان در جنوب کابل به خاک سپرده شد.

چهار دهه جنگ در کشور قربانی‌های زیادی از مردم گرفته است. در چند سال گذشته چند گور دسته جمعی از نقاط مختلف کشور یافته شدند، اما هنوز هم، از محل دفن برخی از قربانیان جنگ خبری نیست.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *