ریاست اجرایی: هرچه عاجل به یک هزار و پنج صد خانواده‌ی بی‏جاشده‌ی قندوزی کمک شود

اطلاعات روز: ریاست اجرایی با نشر اعلامیه‌ای خبر داده است که در نشستی، کمیته حالات اضطرار مؤظف شده تا هر چه عاجل کمک‌ها را در اختیار بی‏جاشدگانی که از جنگ قندوز فرار کرده‌اند، قرار دهد.

به نقل از این اعلامیه، همچنان فیصله شده که هر چه عاجل مواد غذایی به چهار هزار و پنجصد خانواده‌ی بی‏جاشده‌ی قندوز در ولایت‌های بدخشان و تخار فرستاده شود و بیش از پنجصد بی‏جاشده‌ی دیگر از شیرخان بندر به مزار شریف انتقال داده شوند.

در این نشست دفاتر محلی کمیته حالات اضطرار در ولایت‌های بدخشان و تخار مؤظف شده تا کمک‌های نقدی و مواد غذایی را به صورت دقیق به بی‏جاشدگان قندوز در این مناطق توزیع نماید.

از جانب دیگر فیصله صورت گرفته تا مواد صحی کافی برای تداوی مجروحین به ولایت قندوز فرستاده شود.

در اعلامیه آمده که: «رییس دفتر هماهنگی سازمان ملل متحد در افغانستان تأکید نمود که جامعه جهانی و مؤسسات بین‌المللی آمادگی کامل برای مساعدت مواد خوراکی و مورد نیاز به بی‏جاشدگان ولایت قندوز را دارند؛ اما منتظر تکمیل شدن ارزیابی‌هایی هستند که براساس آن مواد مورد نیاز را در دست‌رس نیازمندان قرار دهند.»

او افزوده که از ملل متحد خواسته‌اند تا با استفاده از تمام امکانات خویش، زمینه انتقال کسانی را که در شیرخان بندر و مناطق مرزی گیر مانده اند، به مزار شریف فراهم سازند.

همچنان فاطمه گیلانی، رییس صلیب سرخ افغانی گفته است که تا روز شنبه کمک نقدی خود را در هماهنگی با نهاد‌های ذی‏ربط در اختیار بی‏جاشدگان قندوز قرار خواهند داد.

نشست امروز تحت ریاست محمد محقق، معاون ریاست اجرایی، برگذار شده بود که در آن  مسئول کمیته حالات اضطرار، مسئولان ادارات و نهاد‌های ملی و مؤسسات بین‌المللی در کابل حضور داشتند.

ولایت قندوز در شمال کشور روز دو شنبه به دست طالبان سقوط کرد، جنگ و حضور چند روزه طالبان در این ولایت بر غیرنظامیان و باشندگان محل خسارات زیادی را وارد کرده است و شماری زیادی از خانواده‌ها از جنگ فرار کرده و به ولایت‌های هم‌جوار و ولسوالی نسبتاً امن قندوز پناه برده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *