وزیر دفاع آمریکا: نظامیان ما پس از ۲۰۱۶ در افغانستان باقی خواهند ماند

اطلاعات روز: اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، گفته است که نظامیان کشورش پس از سال 2016 در افغانستان باقی خواهند ماند.

آقای کارتر افزوده که رییس جمهور اوباما در این باره به زودی تصمیم می‌گیرد.

وزیر دفاع آمریکا این سخنان را روز دو شنبه در نشست خبری مشترک با وزیر دفاع اسپانیا بیان داشت و تأکید کرده که کشورش به حمایت خود از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه خواهد داد.

اظهارات آقای کارتر از حضور نیروهای آمریکایی پس از سال 2016 میلادی در حالی صورت می‌گیرد که قبلاً آمریکا اعلام کرده بود تمام نظامیان‌اش را پس از سال 2016 از افغانستان خارج می‌کند.

اما اشرف غنی، رییس جمهور کشور، در سفرش به آمریکا، از باراک اوباما خواست تا در این مورد تجدید نظر کند.

با تشکیل حکومت وحدت ملی انتظار می‌رفت که وضعیت امنیتی کشور بهبود یابد؛ اما اکنون که یک سال از عمر این حکومت می‌گذرد وضعیت امنیتی در سراسر کشور نه‌ تنها بهبود نیافته بلکه بدتر هم شده است.

در این اواخر شماری از مقام‌های بلند پایه حکومت افغانستان و شماری از کشورهای عضو ناتو حضور نیروهای آمرکایی و ناتو را پس از سال 2016 در افغانستان یک نیاز خوانده‌اند.

هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری سال آینده‌ی آمریکا، نیز به تازگی گفته است که در صورت انتخاب شدنش به حیث رییس جمهوری آمریکا، به حمایت‎هایش از حکومت افغانستان ادامه خواهد داد.

چندی پیش جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز با ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی کشور گفته بود که جامعه‌ی جهانی نباید  افغانستان را فراموش کند.

مأموریت جنگی نیروهای خارجی در  کشور سال قبل پایان یافت و مأموریت جدید آنان زیر نام «حمایت قاطع» برای آموزش  و مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی کشور آغاز شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *