ولسوالی خواجه‌غار ولایت تخار پس از هشت ساعت درگیری دوباره در کنترل دولت درآمد

اطلاعات روز: گزارش‌ها به نقل از مقام‌های امنیتی کشور می‌رسانند که ولسوالی خواجه‌غار ولایت تخار، پس از هشت ساعت درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان، تصفیه‌ شده و در کنترل دولت درآمده است.

گفته می‌شود که در عملیات بازپس‌گیری مركز ولسوالی خواجه غار از جنگ‌جویان طالبان، افزون بر نیروهای امنیتی برخی از فرماندهان پیشین جهادی و افرادشان نیز اشتراك داشته‌اند.

مقام‌های امنیتی می‌گویند كه در پی حمله‌ی طالبان بر ولسوالی خواجه غار، خسارات هنگفت مالی به تأسیسات دولتی و دارایی‌های عامه وارد شده است.

جنگ‌جویان طالب پس از سقوط ولایت قندوز در شمال کشور به روز دو شنبه، روز پنج شنبه بر مركز ولسوالی خواجه غار ولایت تخار در همسایگی قندوز حمله کردند و این ولسوالی را سقوط دادند. اما به گفته‌ی مسئولان، این ولسوالی تنها هشت ساعت در كنترل طالبان قرار داشت و نیروهای امنیتی با راه اندازی عملیات گسترده، دوباره این ولسوالی را در تصرف خویش درآوردند.

گزارش‌ها می‌رسانند که به دنبال سقوط مركز ولسوالی خواجه غار، نیروهای امنیتی و برخی از فرماندهان پیشین جهادی با شماری از افراد شان از مركز ولایت تخار به كمك نیروهای امنیتی شتافتند و طالبان را بیرون راندند.

به گفته‌ی مسوولان، در این عملیات تلفات زیادی به افراد طالبان وارد شده است.

محمد آغا داوود، آمر امنیت فرماندهی پولیس تخار و عبدالطیف ابراهیمی، سرپرست ولایت تخار گفته‌اند که عملیات به خوبی انجام شده و تا حد ممکن، از تلفات نیروهای امنیتی جلوگیری شده است.

اما شمار دقیق تلفات از دو طرف درگیر در این نبرد تاهنوز مشخص نیست. ولی تسلط كوتاه طالبان در خواجه غار، خسارات هنگفت مالی به نهادهای دولتی و دارایی عامه وارد كرده است.

به نقل از تلویزیون یک، فرماندهان پیشین جهادی كه نیروهای امنیتی را در بیرون راندن طالبان از خواجه غار همكاری كرده‌اند وعده داده‌اند، تا پاك‌سازی این ولایت از وجود طالبان و هراس افگنان خارجی در كنار نیروهای امنیتی خواهند ایستاد.

به دنبال سقوط شهر قندوز، نگرانی از سقوط برخی ولسوالی‌های ولایت بغلان، تخار و بدخشان نیز بالا گرفته است. گروه طالبان بر ولسوالی وردوج ولایت بدخشان نیز حمله کرده و این ولسوالی را سقوط دادند. خبرهای هرچند تایید ناشنده می‌رسانند که طالبان بر ولسوالی بهارک بدخشان نیز حمله کردند.

شاهدان محلی به اطلاعات روز گفته‌اند که طالبان در حدود 4 کیلومتری بازار این ولسوالی رسیده‌اند و جنگ در منطقه «پل یردار» میان نیروهای امنیتی و طالبان جریان دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *