زاخیلوال، وضعیت اقتصادی کشور را، با نامزدان مطرح کرد

اطلاعات روز: عمر زاخیلوال، وزیر مالیه‌ی کشور در دیدارهای جداگانه با عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی، دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، وضعیت اقتصادی کشور را با آنان مطرح کرد. در خبرنامه‌ی ارسالی این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده، زاخیلوال در این دیدارها از طولانی شدن روند انتخابات ابراز نگرانی نمود.

براساس خبرنامه، وزیر مالیه در دیدارهای جدگانه با نامزدان، روی تأثیرگذاری جنجال‌ها و طولانی شدن روند انتخابات بحث همه‌جانبه کرد و نیز در مورد استرایژی انکشافی اقتصادی، سهم‌ کمک‌های بین‌المللی، هم‌کاری‌های اقتصادی منطقوی و آمادگی برای نشست اقتصادی در لندن معلومات مفصل ارائه کرد.

این نشست قرار است، در ماه نوامبر سال روان در لندن برگزار شود. از سویی هم، زاخیلوال در خصوص کسر بودجه ناشی از فشارهای مالی و کاهش سطح عواید که باعث اولویت بندی مصارف ضروری شده، با نامزدان شریک ساخته و گفته، معاشات کارمندان ملکی را در صدر اولویت‌ها قرار داده است.

سپس نامزدان، نظریات‌شان را در مورد اصلاحات اقتصادی ابراز کرده‌ اند. در خبرنامه‌ی وزارت مالیه آمده، در اخیر هر دو نامزد، نمایندگان‌شان را برای آمادگی نشست اقتصادی لندن، کار و گفتمان مشترک با وزارت مالیه و کشورهای تمویل کننده در خصوص بررسی موضوعات اقتصادی، به این وزارت معرفی کردند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *