فرمانده پولیس ولسوالی سیدخیل پروان در حمله‌ی طالبان زخمی شد

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت پروان می‌گویند که در حمله شب جمعه گروه طالبان بر موتر حامل فرمانده پولیس ولسوالی سیدخیل یک سرباز کشته و دو نفر دیگر، به شمول فرمانده پولیس سیدخیل، زخمی شده‌اند.

وحید صدیقی، سخن‌گوی والی پروان، گفته است که این حادثه حوالی ساعت ۱۰:۳۰ شب جمعه در منطقه‌ی جنگل باغ ولایت پروان رخ داده است.

آقای صدیقی گفته که در این حمله، ملاشاه مرهی، فرمانده پولیس سیدخیل هم‌راه با یک محافظش زخمی شدند و یک سرباز در درگیری با طالبان مهاجم کشته شده است.

به گفته‌ی او حادثه زمانی به وقوع پیوست که ملاشاه مری از وظیفه به سوی منزلش در حرکت بود که موتر حاملش مورد حمله مسلحانه‌ی مخالفان مسلح قرار گرفت.
اما تاکنون معلوم نیست که در این رویداد از مهاجمان کسی کشته و یا زخمی شده یا نه. سخن‌گوی والی پروان گفته که پولیس تحقیقات را پیرامون شناسایی مهاجمان آغاز کرده است.

ولایت پروان در شمال کابل از ولایت‌های امن کشور است؛ اما در چند ماه گذشته، شاهد برخی ناآرامی‌ها بوده است.

گفته می‌شود که شورشیان برنامه‌های شان را از مناطق دره غوربند و ولسوالی کوه صافی به هدف حمله به نیروهای دولتی سازماندهی می‌کنند. نیروهای امنیتی این دو منطقه را به عنوان محلات خطر با رنگ سرخ، تثبیت کرده‌اند.

ناامنی‌ها در ولایت‌های هم‌جوار پروان باعث شده که این ولایت نیز شاهد ناآرامی‌ها باشد. در تازه‌ترین مورد، شورشیان طالبان به نیروهای امنیتی در ولسوالی سالنگ حمله کردند و نزدیک به پنج ساعت با این نیروها درگیری شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *