محسنی: برای ثبت و بررسی شکایت‌ها آمادگی داریم

اطلاعات روز: نادر محسنی، رییس دبیر خانه‌ی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید، این کمیسیون برای ثبت و بررسی شکایت‌های نامزدان در خصوص ابطال آرا آمادگی کامل دارد. او دیروز در یک نشست خبری در کابل گفت، پس از فیصله در مورد نتایج تفتیش آرا، نامزدان تا ٢٤ ساعت باید شکایت‌های‌شان را  در این کمیسیون ثبت کنند.

محسنی افزود، پس از ثبت شکایت‌های نامزدان، کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در مدت 48 ساعت به شکایت‌ها رسیدگی خواهد کرد. اما او تأکید کرد، روند تفتیش آرا در حضور ناظران نامزدان، مشاهدان ملی و بین‌المللی پیش رفته و در این دور، شکایت‌هایی کمی در خصوص نتایج آرا در کمیسیون شکایت‌ها ثبت خواهد شد.

از سویی هم، او از نامزدان خواست، برای جلوگیری از ضیاع وقت شکایت‌های‌شان را با ارائه‌ی اسناد و مدارک دقیق ثبت کنند. محسنی از کمیسیون انتخابات نیز خواست،‌ زمینه‌ی تأمین شفافیت در روند ابطال آرای دور دوم انتخابات را مدنظر بگیرد و زمینه‌ی را فراهم نکند؛ تا نامزدان مجبور به درج شکایت‌های زیاد شوند.

کمیسیون مستقل انتخابات دیروز روند ابطال آرا را آغاز کرد، اما هنوز مشخص نیست این روند چی زمانی تکمیل می‌شود. ولی حامد کرزی پیش‌تر در دیدار با یان کوبیش، نماینده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل در کابل در ارگ تأکید کرد، مراسم تحلیف رییس جمهور جدید باید به تاریخ 11 ماه روان برگزار شود و این موعد دیگر قابل تمدید نیست.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *