ترکیه یک هواپیمای بدون سرنشین را در مرز سوریه سرنگون کرد

ترکیه یک هواپیمای بدون سرنشین را در مرز سوریه سرنگون کرد

اطلاعات روز: ارتش ترکیه اعلام کرده است که هواپیماهای جنگی این کشورامروز، جمعه، یک هواپیمای ناشناس بدون سرنشین را  که از مرز سوریه وارد حریم هوایی‌ ترکیه شده بود، سرنگون کرده‌ است.

رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند که این هواپیما تا مسافت سه کیلومتر در آسمان ترکیه پیش رفته بود که در نهایت پس از سه بار هشدار، هدف جت‌های جنگی این کشور قرار گرفت.

اما هنوز مشخص نیست که این هواپیما متعلق به کدام کشور یا گروهی بوده است.

دولت ترکیه اعلام کرده که تحقیقات در رابطه با این مسئله شروع شده، حدس و گمان‌های مختلفی به میان آمده است.

به نقل از رادیو فردا، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ایالات متحده امریکا نوشته است که واشنگتن بر اساس اطلاعاتی ابتدایی که به دست آمده است، اعتقاد دارد این هوایپما روسی باشد.

اما وزارت دفاع روسیه اعلام کرده تمام هواپیماهای این کشور در سوریه، سالم به پایگاه خود بازگشته‌اند و هواپیماهای بدون سرنشین آن نیز عملیات خود را طبق برنامه انجام داده‌اند.

پیش از این گزارش‌های وجود داشت که جت‌های روسی در روزهای اخیر دو بار حریم هوایی ترکیه را نقض کرده‌اند و ترکیه هشدار داده که اگر این اتفاق تکرار شود، پاسخ آن را خواهد داد.

در روزهای اخیر روسیه با حضور نظامی در سوریه چندین حملات هوایی را در سوریه انجام داد که مقام‌های روسی گفته بودند در این حملات گروه داعش هدف قرار گرفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *