اسقف‌های کلیسای انگلستان در یک نامه‌ی خصوصی به دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا از وی خواسته‌اند تا انگلستان پناه‌جویان بیشتری را بپذیرد.

اسقف‌های کلیسای انگلستان خواهان پذیرش بیشترپناه‌جویان سوری از سوی دولت انگلستان شدند

اطلاعات روز: اسقف‌های کلیسای انگلستان در یک نامه‌ی خصوصی به دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا از وی خواسته‌اند تا انگلستان پناه‌جویان بیشتری را بپذیرد.

به نقل از بی بی سی، قرار است که در جریان 5 سال آینده،20 هزار پناه‌جوی سوری در این کشور پذیرفته شود. اما اسقف‌های کلیسای انگلستان می‌خواهند ۳۰ هزار نفر دیگر به این تعداد افزوده شود.

این درخواست اسقف‌ها اکنون علنی شده است. آنان گفته‌اند که ابعاد درد و رنج انسانی موجود در سوریه واکنشی قابل توجه و معنادار می‌طلبد.

اما این اسقف‌های کلیسا تاکنون پاسخ جامعی به این نامه دریافت نکرده‌اند.

مقامات دفتر نخست وزیری بریتانیا نیزگفته‌اند که این کشور«سیاستی جامع» در قبال بحران پناه‌جویان دارد.

این در حالی‌ست که با اعلام بسته شدن مرز مجارستان به روی پناه‎جویان، هزاران پناه‌جو در حال عبور از مرز کرواسی به اسلوونی هستند.

با به توافق نرسیدن رهبران اتحادیه اروپا بر سر برنامه‌ای جهت مدیریت موج پناه‌جویان، مجارستان نیمه شب جمعه مرزهای خود را با کرواسی بست.

ورود هزاران پناه‌جو به ویژه آوارگان سوری و افغان، درچند ماه اخیر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، و ادامه روند مهاجرت، کشورهای اروپایی را به چاره‌اندیشی واداشته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *