Ghormach sectors taken back and more than 40 Taliban have been killed

پس از اسارت فرمانده؛ عملیات برای پس‌گیری غورماچ آغاز شد

اطلاعات روز: پس از آن‌که ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب سقوط کرد و فرمانده پولیس این ولسوالی نیز به دست طالبان اسیر شد، اردوی ملی افغانستان از آغاز عملیات پس‌گیری این ولسوالی خبر می‌دهد.

دیروز نقیب‌الله فایق، نماینده فاریاب در مجلس نمایندگان در صفحه فیس‌بوکش نوشت که  ده‌ها سرباز به «فجیع‌ترین حالت» تیرباران و بیش از پنجاه سرباز دیگر به شمول فرمانده پولیس غورماچ، اسیر طالبان گردیده است.

خبرگزاری پژواک به نقل از جگرن محمد رضا رضایی، مسئول مطبوعات لوای اول قول اردوی 209 شاهین در فاریاب، نوشته است:«زمانى که اردوى ملى داخل عمل  [می] شود، قوماندان امنيه‌ی غورماچ به دست طالبان افتاده بود که اينک به منطقه‌ی قلم بلاق غورماچ انتقال گرديده است.»

خبرگزاری پژواک هم‌چنان نوشته است که قاری یوسف احمدی، سخن‌گوی طالبان در ایملی گفته است که فرمانده پولیس غورماچ بعد از چهار ساعت مقاومت در حالی که زخمی که شده بود، با 13 تن از سربازانش به دست آنان اسیر گرفته شده است.

شام دیروز نقیب‌الله فایق به رادیو کلید گفته بود که غورماچ از هشت ما بدین‌سو تحت تهدید امنیتی قرار داشت و با وجود اطلاع دهی به حکومت مرکزی، هیچ توجهی به آن صورت نگرفت.

فایق علت علت سقوط این والسوالی را وجود سربازان خیالی دانسته و گفته بود که در این اواخر تعداد نیروهای پولیس در غورماچ از ۵۰۰ نفر به ۳۰۰ نفر کاهش یافته بود و به تعداد ۲۰۰ پولیس خیالی در چهارچوب نیروهای پولیس از بدنه دولت معاش می‌گرفتند.

در همین حال خبرگزاری پژواک به نقل از یک باشنده فاریاب نوشته است که مردم در فاریاب اجساد سربازانی که کشته شده‌اند، را دفن نمی‌کنند بلکه در پارچه‌های سرخ پیچانده و در هر قسمت شهر می‌گذارند تا رهبران حکومت بیایند و جواب بدهند و آنان را دفن کنند.

درهمین حال، نور اوغلی کارگر، از نزدیکان جنرال دوستم در صفحه فیس‌بوک خودش نوشته که امروز بار دیگر جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری، به شمال کشور سفر کرده است. او هدف از سفر دوستم به شمال را، مبارزه با هراس‌افگنی در فاریاب خوانده است.

دیدگاه‌های شما
  1. ثابت شداشرف غنی یک شخص دروغ گو و مفسد است حرف ووعده زیاد میدهد عمل درک ندارد در غارت و دزدی وزارت دفاع ملی پای زاخیل وال است چهل ملیون دالر قرار اطلاعات موثق زاخیل وال رشوت اخذنموده هنگامیگه فاروقی این پرونده را تعقیب کرد برایش روشن شد پیش ازینکه جریان را به غنی بگوید موضوع را به زاخیل وال مشوره کرد زاخیل وال قناعت کرد حقیقت است اما پول را از نزد من غنی بخاطر کمپاین انتخبااتی خود اخذ کرده برایش بگوید پول را بمن دهد تا بخزانه دولت تحویل کنم فاروقی جریان با غنی یاد آور شد غنی به فاروقی هدایت داد من شخصا موضوع را حل و فصل میکنم تشکر از شما و زحمات تان. خدا مراد دزدان حرفوی وزارت دفاع را داد قضیه دزدی در تاق نسیان برای ابدخاموش شد بازنده مردم این حکومت داری خوب غنی جان و عبدالله درین روزهااز قراین معلوم میشود هر دو بالای تقسیم پول های دزدی قسما جور آمدن.حاجی صبور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *