وزارت دفاع: در جریان دو ماه گذشته 760 طالب را در هلمند کشته‌ایم اطلاعات روز: دوماه درگیری و جنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان منجر به کشته شدن 760 طالب در این ولایت شده است. وزارت دفاع ملی می‌گوید: «طی دو ماه گذشته نزدیک به یک هزار نفر از مخالفان مسلح دولت در هلمند کشته و یا زخمی شده‌اند.» این وزارت در اعلامیه‌ای از کشته شدن 760 طالب مسلح در جریان عملیات شاهین، امید و قاطع پامیر در ولایت هلمند خبر داده است. در این عملیات‌ها 760 طالب کشته، 11 طالب اسیر،217 طالب زخمی و 850 حلقه ماین جا گذاری شده توسط این گروه از سوی نیروهای امنیتی کشف و خنثا گردیده است. در این اعلامیه آمده است که این عملیات در ولسوالی‌های موسی قلعه، کجکی، ناد علی و گرشک این ولایت از سوی قول اردوی 215 میوند انجام شده است. در این عملیات 11 تبعه پاکستانی که همراه با گروه طالبان در برابر نیروهای امنیتی افغان می‌جنگیدند نیز کشته شده‌اند. این در حالی‌ست که در حال حاضر در شماری از ولایت‌های افغانستان نبرد در برابر گروه طالبان جریان دارد و با نزدیک شدن فصل سرما حمله طالبان بر بخش‌های مختلف کشور شدت یافته است.

ولسوالی خم‌آب ولایت جوزجان به‌طور کامل پاک‌سازی شد

اطلاعات روز، جوزجان: مقام‌های محلی ولایت جوزجان از پاک‌سازی کامل ولسوالی خم‌آب این ولایت خبر داده و می‌گویند که در جریان پاک‌سازی این ولسوالی بیش از 50 طالب کشته، زخمی و یا اسیر گردیده‌اند.
هم‌چنان آنان می‌گویند که بیش از 100 عراده موتورسایکل و 13 عراده موتر به غنیمت نیروهای امنیتی درآمده است.
لطف الله عزیزی، والی جوزجان در صحبت با رسانه‌ها بیان داشت که در جریان عملیات نیروهای امنیتی افغان برای پاک‌سازی ولسوالی خم‌آب حدود 30 تن از جنگ‌جویان طالب کشته، 8 تن زخمی و 12 نفر دیگر شان اسیر گردیده و بقیه جنگ‌جویان این گروه به مناطق دور دست فرار کردند.
به گفته آقای عزیزی در این عملیات یک صد عراده موتورسایکل و 13 عراده موتر نیز به غنیمت نیروهای امنیتی در آمده است.
جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری که برای رهبری جنگ‌های اخیر شمال به ولایت جوزجان رفته است، می‌گوید که طالبان پس از فرار از ولسوالی خم‌آب به یک جزیره در مرز افغانستان و ترکمنستان رفته‌اند.
دوستم افزوده که در آن‌جا نیز با هم‌آهنگی نیروهای مرزی ترکمنستان مانع فرار آنان به داخل خاک این کشور گردیده و تروریستان مجبور شدند که با استفاده از تاریکی شب به‌سوی نقاط دور دست ولسوالی آقچه فرار کنند.
هرچند مقام‌های محلی جوزجان تعداد تلفات نیروهای امنیتی را 8 کشته و 6 زخمی ذکر کردند، اما گروه طالبان ادعا دارند که در این درگیری‌ها نزدیک به 30 سرباز امنیتی کشته و تعدادی نیز زخمی شده‌اند.
معاون اول رییس جمهور به مردم ولایت‌های شمال قول داده است که این‌بار طالبان را ریشه کن ساخته و امنیت سراسری را در این مناطق بر قرار خواهد ساخت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *