پنتاگن: ارائه گزارش‌های چه‌گونگی حمله بر شفاخانه داکتران بدون مرز در قندوز به تعویق افتاد

اطلاعات روز: اشتون کارتر، وزیر دفاع ایالات متحد امریکا گفته که ارائه یافته‌های گزارش چه‌گونگی حمله بر شفاخانه داکتران بدون مرز در قندوز، به تعویق افتاده است.

این در حالی‌ست که قرار بود وزارت دفاع امریکا یافته‌هایش درباره چه‌گونگی حمله هوایی نیروهای امریکایی بر شفاخانه داکتران بدون مرز را در هفته سوم ماه روان میلادی پخش کند، اما وزیر دفاع امریکا گفته که بررسی این حمله زمان بیشتری نیاز دارد.

آقای کارتر افزوده که تاکنون بررسی‌های آن‌ها، تکمیل نشده است.

پس از سقوط قندوز به دست طالبان نیروهای امریکایی یک شفاخانه مربوط داکتران بدون مرز را در شهر قندوز بمباران کردند که از اثر آن دست‌کم 22 تن از کارمندان و مریضان این شفاخانه کشته شدند.

اما در روزهای اخیر گزارش‌ها به نقل از سازمان داکتران بدون مرز می‌رسانند که سه جسد دیگر این حمله نیز پیدا شده‌اند و شمار تلفات به ۲۵ تن رسیده است.

این موضوع انتقادهای زیادی را به دنبال داشت. حکومت نیز اعلام کرد که این موضوع به صورت جدی بررسی شود.

اشتون کارتر افزوده که پنتاگون درباره کسانی‌که در این حمله کشته شده‌اند، حساب خواهد داد.

کارتر گفته که: «ما می‌خواهیم این را تکمیل کنیم و اما ما می‌خواهیم که این به گونه‌ی درست تکمیل شود. پاسخ‌گویی بخشی از تعهد ما به کسانی که در قندوز درگذشتند، می‌باشد و همه چیز باید در این‌جا در وزارت دفاع آگاه شود.»

پس از حمله نیروهای امریکایی بر این شفاخانه، وزارت دفاع امریکا، سازمان ناتو و حکومت بررسی‌های جداگانه را در این باره آغاز کردند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *