پس از تایید حضور گروه داعش در ولایت شرقی ننگرهار و نشر گزارش‌ها از فعالیت‌های گسترده این گروه در این ولایت، اکنون حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور مدعی شده است که هشتاد درصد افرادی‌که در چوکات نیروهای داعش در ولایت ننگرهار فعالیت دارند، پاکستانی هستند.

اتمر: 80 درصد جنگ‌جویان داعش در ننگرهار، پاکستانی هستند

اطلاعات روز: پس از تایید حضور گروه داعش در ولایت شرقی ننگرهار و نشر گزارش‌ها از فعالیت‌های گسترده این گروه در این ولایت، اکنون حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور مدعی شده است که هشتاد درصد افرادی‌که در چوکات نیروهای داعش در ولایت ننگرهار فعالیت دارند، پاکستانی هستند.

به نقل از تلویزون یک، با این حال آقای اتمر افزوده که تاکنون شواهد و مدارکی که نشان دهد دولت‌های منطقه از داعش پشتیبانی می‌کنند، وجود ندارد.

اتمر در مورد این ادعایش کدام سند ارائه نکرده است؛ اما گفته که پرسش‌هایی وجود دارند که باید پاسخ داده شوند. او افزوده که این پرسش‌ها با از سرگیری تماس‌ها با مقام‌های پاکستانی، از آنان پرسیده خواهند شد.

پیش از این مقام‌های افغانستان همواره پاکستان را متهم به حمایت از تروریستان کرده بودند؛ اما این نخستین بار است که یک مقام بلنده پایه حکومت جنگ‌جوهای داعش را پاکستانی می‌خواند.

گروه داعش پس از آن‌که در کشورهای خاور میانه ظهور کرد، اوایل سال جاری خورشیدی فعالیت این گروه در افغانستان و به ویژه در ننگرهار تایید شد. این گروه پیشتر اعلام کرده بود که با تصرف افغانستان، پاکستان و ایران، امارت خراسان را افتتاح می‌کند.

گروه داعش تاکنون چندین بار درگیری‌های با نیروهای امنیتی  داشته است. در 27 سنبله سال جاری  در حمله‌ی هواپیماهای بی‌سرنشین امریکایی در ننگرهار پنج جنگ‌جوی این گروه کشته شد.

در همین حال این گروه با گروه طالبان نیز در ننگرهار چندین درگیری داشته است.  افراد گروه داعش به تاریخ 19 اسد سال جاری 10 تن را به اتهام همکاری با طالبان در ولایت ننگرهار با انفجار چندین بمب به صورت دسته جمعی کشتند.

یک ویدیو که از این صحنه منتشر شد، نشان می‌دهد که داعش بعد از کندن زمین ماین‌ها را در آن جاسازی می‌کند و بعد این 10 تن را که در بدن شان نیز بمب بسته شده، بالای ماین‌ها خوابانده و بعد انفجار می‌دهد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *