اعلام آمادگی کشورها برای کمک به آسیب‌دیدگان

اعلام آمادگی کشورها برای کمک به آسیب‌دیدگان

تاکنون شماری از کشورها برای کمک به آسیب‌دیدگان زمین لرزه اخیر ابراز آمادگی کرده است. سفارت ایالات متحده امریکا در کابل با نشر اعلامیه‌ای گفته که ایالات متحده مراتب همدردی خود را با قربانیان و آسیب‎دیدگان این زلزله در افغانستان و منطقه ابراز می‌کند.

اعلامیه افزوده که همکاران امریکا در بخش کمک‎های بشردوستانه به فعالیت‌های کمک‌رسانی می‌شتابند و در صورت تقاضای حکومت افغانستان برای همکاری بیشتر، آمادگی لازم موجود است.

هم‌چنان وزارت خارجه کشور با نشر خبرنامه‌ای از اعلام آمادگی دولت ترکمنستان برای کمک به آسیب دیدگان خبر داده است.
خبرنامه افزوده که رییس جمهور ترکمنستان مراتب تسلیت و همدردی خود را با مردم افغانستان ابراز کرده و از ارسال کمک‌های بشردوستانه حاوی 120 تُن آرد و ۱۲۰ تُن سمنت خبر داده است. قرار است چهارشنبه،6 عقرب، این کمک‌های از طریق بندر آقینه به افغانستان انتقال یابد.
ولادی میرپوتین، رییس جمهور روسیه نیز با نشر اعلامیه‌ای مراتب تسلیت و همدری خود را به مردم افغانستان و قربانیان این زمین لرزه ابراز کرده است.
هم‌چنان ترکیه و ایران نیز برای کمک به زلزله زدگان اعلام آمادگی کرده‌اند. ولی تاکنون کمک رسانان بین‌المللی به کشور نیامده و اوضاع در تحت کنترل است و امداد رسانان داخلی فعلاً به کمک خارجی نیازی ندارند.
اما معاون اداره ملی مبارزه با حوادث گفته که تاکنون افغانستان از خارج درخواست کمک نکرده ولی نهادهای غیر دولتی و سازمان ملل در روند امداد رسانی افغانستان را کمک می‌کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *