سناتوران: آلمان باید در اخراج مهاجرین افغان تجدید نظر کند

سناتوران: آلمان باید در اخراج مهاجرین افغان تجدید نظر کند

اطلاعات روز: پس از آن‌که آلمان اعلام کرد شمار زیادی از پناه‎جویان افغان را اخراج می‎کند، اعضای مجلس سنا با انتقاد تند از این اقدام می‌گویند که آلمان باید در مورد اخراج پناه‌جویان افغان تجدید نظر کند.

محمدعلم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا، در جلسه امروز مجلس سنا گفت: «بر اساس اصول پذیرفته شده سازمان بین‌المللی مهاجرت، هیچ کشوری نمی‌تواند مهاجرین را به اجبار اخراج کند.»
آقای ایزدیار با توجه به نگرانی‌های شدید سناتوران افزود: «در این خصوص، یک نامه از طرف مجلس سنا که دربرگیرنده نگرانی‌های سناتوران خواهد بود، به سفارت آلمان در کابل می‌فرستد تا نخست‌وزیر آلمان در تصمیم خود نسبت به اخراج مهاجران افغان تجدید نظر کند.»
به گفته‌ی این سناتوران، شهروندان افغان با تحمل سختی فراوان از تهدیدها و جنگ فرار می‌کنند و آن‌گاه کشورهای مهاجر پذیر دوباره آنان را رد مرز می‌کنند و این مسئله قابل قبول نیست.

نثار حارث، یک عضو دیگر مجلس سنا گفت: «نگرانی شدید خود را نسبت به تصمیم مرکل اعلام می‌کنیم، مرکل زمانی خواست خود را قهرمان جلوه دهد، اعلام کرد که مهاجران را در خاک خود جا می‌دهد، اما حالا می‌گویند مهاجران را اخراج می‌کنیم؛ امیدواریم آلمان در تصمیم خود تجدید نظر کند.»
اقدام اخیر آلمان مبنی بر خروج پناه‌جویان افغان از این کشور، نگرانی و انتقادهای را به دنبال داشت.
سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین سه روز پیش گفت که ما با آلمان در خصوص مهاجرین تفاهم‌نامه داریم و در صورتی که این کشور مهاجران افغان را خلاف تفاهم‌نامه دوجانبه اخراج کند، آنان را نمی‌پذیرد.
او افزود، وضع افغانستان با ‫‏سوریه فرقی ندارد و از کشورهای اروپایی خواست ‏پناه‌جویان افغان را بپذیرند و با آنان تبعیض آمیز برخورد نکنند.
به تازگی مارای پِلتسَر، از سازمان حامی پناه‌جویان «پرو ازول» گفته که این اقدام از چارچوب قانونی رسیدگی به درخواست پناهندگی خارج است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *