نیروهای امنیتی، طالبان را از ولسوالی دشت ارچی بیرون راندند

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی از ولسوالی دشت ارچی ولایت قندوز خبر داده‌اند که نیروهای امنیتی شورشیان طالب  را از بخش‌های عمده این ولسوالی بیرن رانده‌اند.

این مقام‌های افزوده‌اند که مرکزهای مهم طالبان نابود شده و شورشیان توان رویارویی و جنگ با نیروهای امنیتی را ندارند.

موفقیت‌های تازه نیروهای امنیتی در حالی بدست آمده است که دوشنبه هفته‌ی گذشته مقامات امنیتی از ولایت قندوز تایید کردند که نیروهای امنیتی پس از راه اندازی عملیات پاک‌سازی در این ولسوالی توانستند فرماندهی پولیس این ولسوالی را از کنترل طالبان خارج کنند.

فرمانده پولیس قندوز در انفجار ماین در ولسوالی دشت ارچی زخمی شد        

در همین حال گزارش‌ها از ولسوالی دشت ارچی می‌رسانند که محمد قسیم جنگل باغ، فرمانده پولیس قندوز حوالی ظهر دیروز جمعه، در نتیجه‌ی یک انفجار در مرکز این ولسوالی زخمی شده‌ است.

نصرالدین سعدی، ولسوال دشت ارچی گفته که این رویداد زمانی رخ داد که آقای جنگل باغ همراه با چند سرباز پولیس بعد از تصرف ولسوالی به دست نیروهای امینتی، مصروف گشت زنی بودند که با انفجار مواجه شدند.

آقای سعدی هم‌چنان گفته که پنج شنبه شب در جریان یک عملیات هوایی که در اطراف این ولسوالی انجام شد؛ بیش از ۵۰ طالب مسلح کشته شدند که شماری از جنگ‌جویان خارجی نیز در میان آن‌ها می‌باشند.

ولایت قندوز در شمال کشور در جریان دو ماه گذشته شاهد ناآرامی‌های شدید بود. در 6 میزان گروه طالبان با حمله گسترده از چند جهت، شهر قندوز برای سه روز در تصرف خود داشتند. نیروهای امنیتی با راه اندازی عملیات گسترده توانستند پس از 13 روز این شهر را پس بگیرند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *