فرماندهان ناراضی طالبان ملا محمد رسول را به عنوان رهبر خویش تعیین کردند

اطلاعات روز: گزارش‌ها می‌رسانند که فرماندهان ناراضی از رهبری ملا اختر منصور، به تازگی ملا محمد رسول را به عنوان رهبر شان تعیین کرده‌اند.
براساس گزارش‌ها، این شاخه ناراضی طالبان که گروه خود را «شورای عالی امارت اسلامی افغانستان» نام‌گذاری کرده‌اند، ملا منصور دادالله و شیر محمد منصور را نیز به عنوان معاونان این گروه جدید انتخاب کرده‌اند.
اکسپرس تریبون، یک رسانه پاکستانی، امروز گزارش داده که فیصله طالبان مبنی بر انتخاب رهبر جدید این گروه انشعابی طالبان، چند روز پیش صورت گرفته است.
این رسانه هم‌چنان نوشته که عبدالمنان نیازی به عنوان سخن‌گوی این گروه انتخاب شده است.
گفته می‌شود که طیب آغا، از اعضای سابق دفتر سیاسی طالبان در قطر، نیز عضویت این گروه را دارد.
پس از اعلان مرگ ملا محمد عمر، ملا اختر منصور به عنوان رهبر جدید این گروه انتخاب شد، اما شماری از رهبران طالبان به شمول خانواده ملا محمد عمر با انتخاب ملا منصور شدیداً مخالفت نشان دادند.
ملا عبدالمنان نیازی گفته بود که انتخاب ملا اختر بر خلاف اصول داخلی این گروه بوده است و به زودی رهبر جدیدی برای جانشینی ملا محمد عمر انتخاب خواهد شد.
هم‌چنان یک عضو شورای کویته نیز گفته بود که ملا منصور را آی اس آی پاکستان جانشین ملا عمر انتخاب کرده و ما این فیصله را نمی‌پذیریم.
چندی پیش گزارش شد که ملا عبدالمنان نیازی برادر و ملا یعقوب پسر ملا عمر، بیعت خود را به نمایندگی از خانواده رهبر پیشین طالبان با ملا منصور اعلام کرده‌اند.
در جریان چند ماه گذشته در برخی از نقاط کشور چندین بار درگیری بین افراد وابسته به ملا دادالله و ملا اختر منصور رخ داده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *