امنیت ملی: والی نام‌نهاد طالبان برای ولایت لغمان بازداشت شد

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی خبر داده است که امین الله کوچی، والی نام‌نهاد طالبان برای ولایت لغمان همراه با دو تن از محافظان‌اش در ولایت شرقی ننگرهار بازداشت شده‌اند.
امنیت ملی در خبرنامه‌ای گفته است که مأموران این اداره، این مقام گروه طالبان را با راه اندازی یک عملیات ویژه بازداشت کرده‌اند.
در خبرنامه آمده که نام‌برده یک ماه قبل از شهر پشاور به منظور انجام فعالیت‌های تروریستی و تخریبی وارد ولایت ننگرهار گردیده بود که در ساحه‌ی ثمرخیل ولسوالی بهسود این ولایت بازداشت شده است.
امنیت ملی افزوده که امین الله کوچی از مدت ده سال بدین طرف از سوی گروه طالبان در ولایت‌های خوست، مزارشریف و لغمان به حیث والی نام‌نهاد طالبان مصروف انجام فعالیت‌های تروریستی و تخریبی بوده که در این مدت تعداد زیادی از هم‌وطنان بی‌گناه ما را به شهادت رسانده است.
در همین حال گزارش‌ها از ولایت غزنی می‌رسانند که فرماندهی پولیس این ولایت از کشته شدن قاری احمدالله معروف به «قاری بلال» از فرماندهان مشهور طالبان خبر داده است.
براساس معلومات فرماندهی پولیس غزنی، وی امروز در منطقه قلعه‌قاضی شهر غزنی در عملیات نیروهای امنیتی کشته شده است.
قاری بلال، از چند سال به این طرف، فرماندهی عملیات طالبان در ولایت غزنی را برعهده داشته و در چندین قتل افراد ملکی در این ولایت نیز دست داشته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *