داعش زن سوري را سنگسار مي‌كند

یک اتهام و دو حکم؛ در غور دختر سنگسار و پسر آزاد می‌شود

اطلاعات روز: گزارش‌ها از ولایت غور حاکی است که یک دختر 19 ساله در مرکز این ولایت از سوی طالبان سنگسار شده است.
ویدیویی که از جریان سنگسار این دختر در شبکه‌های انترنتی به نشر رسیده نشان می‌دهد که دختری در یک گودال است و چندین مرد حکم سنگسار را بر او اجرا می‌کنند.
سیما جوینده، والی غور در این مورد گفته که این حادثه در چهل کیلومتری شهر فیروزکوه، مرکز ولایت غور، در منطقه‌ی غلمین رخ داده است.
مردم منطقه گفته‌اند که این دختر به نکاح یک فرد مسن درآورده شده بود که وی از این ازدواج راضی نبوده و با پسری آشنا می‌شود و پا به فرار می‌گذارند.
ظاهراً گفته می‌شود که افراد وابسطه به گروه طالبان هنگام فرار آنان را دست‌گیر کرده، دختر را سنگسار و پسر را آزاد می‌کنند.
خانم جوینده گفته که براساس معلوماتی که از سوی باشندگان محل دریافت کرده، این عمل وحشیانه از سوی افراد طالبان اجرا شده است.
خانم جوینده در تماس تلفونی به دویچه وله گفته که براساس گفته‌های مردم، طالبان پسر را تنها چند سنگ زده‌اند و دختر را به شکل وحشتناک و فجیعانه سنگسار کرده‌اند.
والی غور گفته که در محل وقوع رویداد، نیروهای امنیتی حضور ندارند و طالبان در این محل فعالیت می‌کنند.
خانم جوینده ضمن این‌که می‌گوید این حادثه سنگسار اولین و آخرین رویداد در غور نیست، می‌افزاید که برای جلوگیری از هم‌چو رویداد، دولت باید در منطقه عملیات راه اندازی کند و نیروهای دولتی مستقر شوند.
رویداد اخیر پس از آن اتفاق می‌افتد که به تاریخ 10 سنبله امسال، دادگاه شهری ولایت غور یک پسر و دختر جوان را به اتهام زنا در حضور رییس و اعضای شورای ولایتی این ولایت صد صد دره زده‌اند.
گفته شده بود که این پسر و دختر مجرد در حضور بیش از صد تن که در میان آن‌ها پولیس و مقام‌های حکومتی ولایت غور نیز حضور داشتند، دره زده شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *