ریاست اجرائیه: ارگ تصميم نهایی خود را در مورد آغاز كار كميته گزینش اعلام کند

اطلاعات روز: مقام‌ها از ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گویند که ارگ رياست جمهوری باید تصميم نهایی خود در مورد اعضای كميته گزينش و آغاز كار اين كميته را اتخاذ كند.
آصف آشنا، معاون سخن‌گوی رياست اجرایی روز دوشنبه در کابل به خبرنگاران گفت، اداره امور بايد هرچه زودتر زمينه برگزاری نشست‌های كميته گزينش را فراهم كند تا اين كميته عملاً به كارش آغاز نماید.
آقای آشنا افزوده كه هرگونه تأخیر در این موضوع، روند انتخابات آينده را صدمه زده و ممکن انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی‎ها را به تعویق بیاندازد.
این در حالی‌ست که نزدیک به دو ماه پیش رییس جمهور غنی طی فرمانی دستور داده بود تا اعضای کمیته گزینش هرچه زودتر معرفی شوند. در همین حال آصف آشنا می‌گوید که اعضای کمیته گزینش از سوی ریاست اجرایی مورد تایید است.
کمیته گزینش وظیفه دارد تا پس از بررسی‌های لازم، افراد تازه را به جای کمیشنران برحال کمیسیون‌های انتخاباتی به رییس جمهور پیشنهاد کند.
کمیته گزینش پس از بررسی‌های لازم 21 تن را برای عضویت در کمیسیون انتخابات و 15 تن دیگر را برای عضویت در کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی به رییس جمهور معرفی خواهد کرد و رییس جمهور از این میان، هفت تن را برای کمیسیون انتخابات و پنج تن دیگر را برای کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی انتخاب خواهد کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *