معترضان در جلال‌آباد: ما پشتون هزاره‌ایم

اطلاعات روز: هزاران تن از باشندگان شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار در شرق کشور، به روز پنج شنبه در اعتراض به سربریده شدن هفت گروگان و حمایت از تظاهرات مردمی کابل دست به تظاهرات زدند.
مرد، زن، پیر و جوان همه در این تظاهرات شرکت داشتند و تصاویری که روی آن‌ها نوشته شده بود «من پشتون هزاره‌ام» و «انتقام شکریه دلبندم را گرفتنی‌ام.» را با خود حمل می‌کردند.
آن‌ها خواستار اتحاد و هم‌دلی میان مردم افغانستان شدند و گفتند که تروریستان مردم را هدف قرار داده‌اند. در ضمن معترضان حمایت خود را از تظاهرات میلیونی روز چهار شنبه شهر کابل اعلام کردند و هرگونه توهین به جمعیت معترض در کابل را توهین و دهن کجی به مردم افغانستان خواندند.
معترضان هم‌چنان حکومت وحدت ملی را به کم‌کاری در رهایی گروگان‌ها و عدم انجام وظیفه در حفظ جان شهروندان متهم کردند و خواستار شناسایی و محاکمه عاملان این کشتار شدند.
تظاهرکنندگان جلال آباد، اعتراض شان را هم‌دلی و هم‌پذیری میان اقوام مختلف در افغانستان نامیدند و گفتند که مردم افغانستان در سراسر کشور قربانی طالبان، داعشیان و دیگر تروریستان هستند.
معترضان هشدار دادند که هرگونه کوتاهی در دست‌گیری و محاکمه کشاندن عاملان کشتار گروگان‌های زابل عواقب ناگواری برای حکومت خواهد داشت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *