رییس کمیسیون اروپا

رییس کمیسیون اروپا: با پناه‌جویان به مثابه تروریست‌ رفتار نکنید

اطلاعات روز: ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اروپا از رهبران جهان خواست تا به‌خاطر حملات تهاجمی به پاریس با پناه‌جویان به مثابه تروریست رفتار نکنند.
به نقل از رادیو زمانه و به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یونکر، یک‌شنبه 24 عقرب در حاشیه نشست جی۲۰ در ترکیه گفت که لازم نیست در پی حملات به پاریس سیاست پناهندگی بلوک اروپا دگرگون شود.
نشست دو روزه گروه ۲۰ با حضور نمایندگان ۲۰ قطب اقتصادی جهان برای دو روز در شهر آنتالیا در ترکیه آغاز شده است.
رییس کمیسیون اروپا، در دومین روز این نشست، خطاب به رهبران جهان گفت کسانی که این حمله‌ها را سازمان دادند و آن‌هایی که اجرای‌شان کردند «دقیقاً همان افرادی هستند که این پناهندگان از آن‌ها فرار می‌کنند.»
سران برخی از کشورها از جمله لهستان، شنبه 23 عقرب اعلام کردند که برای «تضمین امنیت» کشور خود پناهنده نخواهند پذیرفت.
یونکر به سران اتحادیه اروپا اخطار داد که «جدی » باشند و ادامه داد: «من این واکنش‌هایی که آن‌ها نشان می‌دهند را دوست ندارم.»
داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت رسمی حملات شامگاه جمعه در پاریس را بر عهده گرفت.
روز گذشته، زیگمار گابریل، معاون صدر اعظم آلمان نیز هشدار داد که اتحادیه اروپا نباید به بهانه این حملات پناه‌جویان را سرکوب کند. او با یادآوری این که این پناه‌جویان خود قربانی تروریسم هستند گفت: «آن‌ها خود از مناطقی می‌آیند که تروریسم از آن‌جا به منطقه ما و بقیه دنیا صادر می‌شود.»
چند ساعت پس از حملات، پولیس فرانسه اعلام کرد که یک گذرنامه سوری در محل وقوع حادثه در کنار جسد یکی از کسانی که دست به عملیات انتحاری زده بود، پیدا شده است.
مقامات فرانسه هم‌چنین از فاش شدن هویت یکی از مهاجمان به نام اسماعیل مصطفی خبر دادند. مصطفی تبعه فرانسه است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *