قطع‌نامه‌ پیشنهادی فرانسه برای حمایت جهانی در نبرد با داعش در شورای امنیت

اطلاعات روز: پس از حملات تروریستی گروه داعش به پاریس، فرانسه ۳۵ موضع این گروه را در حملات هوایی خود متلاشی کرده است. اکنون این کشور پیش‌نویس قطع‌نامه‌ای را برای حمایت‌های بیشتر جهانی در مبارزه با شبه‌نظامیان داعش به شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد داده است.
به نقل از رادیو زمانه، در پیش‌نویس قطع‌نامه‌ی پیشنهادی فرانسه آمده است، کشورهایی که در این زمینه توانایی دارند باید تمام اقدامات لازم را برای مقابله با داعش در قلمرو تحت کنترل این گروه در سوریه و عراق صورت دهند.
هم‌چنین اقدامات احتیاطی در برابر حملات تروریستی باید دو برابر شده و هم‌آهنگ شوند.
افزون بر این باید در برابر ورود خارجی‌ها به سوریه و عراق و پیوستن آن‌ها به صفوف شبه‌نظامیان داعش، اقدامات بیشتری انجام داد.
این در حالی‌ست که روسیه نیز روز چهارشنبه قطع‌نامه‌ی مشابهی را برای پیشبرد نبردها علیه داعش به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داده بود.
اولاند می‌خواهد حملات هوایی را تشدید کند
پیش از این، فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه اعلام کرد بود که حملات هوایی این کشور در سوریه و عراق علیه مواضع داعش گسترش خواهد یافت.
کاخ الیزه شامگاه پنج‌شنبه 28 عقرب اعلام کرد که دستورالعمل لازم در این‌باره را رییس جمهوری فرانسه در نشست شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد داد.
پس از عملیات تروریستی جمعه گذشته در پاریس که منجر به کشته شدن ۱۲۹ نفر شد، حملات هوایی فرانسه در سوریه تشدید شده است. براساس اطلاعات ارتش فرانسه، پس از روز جمعه در سه حمله هوایی ۳۵ موضع داعش ویران شده است.
در روز چهارشنبه نیز ناو هواپیمابر «شارل دو گل» در شرق مدیترانه پهلو زد تا در نبرد با داعش شرکت کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *