ترکیه یک بلژیکی را در ارتباط با حملات پاریس دست‌گیر کرد

اطلاعات روز: پولیس ترکیه اعلام کرده که در شهر ساحلی آنتالیا فردی را در ارتباط با حملات جمعه شب پاریس دست‌گیر کرده است.
خبرگزاری رویترز، شنبه، 30 عقرب، به نقل از خبرگزاری دوغان ترکیه گزارش داده، فرد مظنون به شرکت در حملات پاریس که در جنوب ترکیه دست‌گیر شده است، یک جوان بلژیکی مراکشی تبار است.
به نقل از رادیو زمانه، فرد مظنونی که بازداشت شده، احمد دهمانی نام دارد. دهمانی ۲۶ ساله، از ۱۶ نوامبر در یک هوتل پنج ستاره در شهر ساحلی آنتالیا به سر می‌بُرد.
مقام‌های ترکیه با تأیید این خبر، گفته‌اند که دو مرد دیگر نیز در این رابطه دست‌گیر شده‌اند.
دو مظنون دیگر بازداشت شده، شهروندان سوریه هستند و در سرکِ نزدیکی محل اقامت دهمانی پنهان شده بودند. در این گزارش آمده است که احمد طاهر ۲۹ ساله و محمد وردی ۲۳ ساله، از سوی داعش به ترکیه آمده بودند تا از امنیت مسیر خروج دهمانی از ترکیه به سوریه اطمینان حاصل کنند.
پولیس ضد ترور ترکیه گفته که دهمانی را از زمانی که وارد فرودگاه آنتالیا شد، تحت نظر گرفته بودند.
در پی حملات جمعه گذشته به پاریس، جست‌وجو برای یافتن مظنونانی که در این عملیات دست داشتند، ادامه دارد.
نیروهای امنیتی بلژیک نیز طی هفته گذشته در شهرهای مختلف این کشور و به ویژه پایتخت آن عملیات گسترده تجسس انجام دادند.
مقام‌های بلژیک می‌گویند شبکه‌ای از اعضای داعش در بلژیک در برنامه‌ریزی حملات پاریس نقش داشتند و احتمال می‌رود در حال طرح‌ریزی حمله جدیدی باشند.
گفته می‌شود صلاح عبدالسلام، تبعه فرانسه و یکی از افراد مظنون به شرکت در حملات پاریس که در بروکسل زندگی می‌کرد، هفته گذشته به این شهر بازگشته است.
طی هفته گذشته ترکیه گروهی از اتباع مراکش را به ظن ارتباط داشتن با داعش در قرنطینه فرودگاه استانبول نگه داشت و توسط پولیس مرزی مورد بازجویی قرار داد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *