بشار اسد: به کمک حملات هوایی روسیه در حال پیشروی هستیم

اطلاعات روز: بشار اسد، رییس جمهور سوریه می‌گوید ارتش این کشور به کمک حملات هوایی روسیه در حال پیشروی «تقریباً» در تمام جبهه‌ها است.
به نقل از رادیو زمانه، بشار اسد، یک‌شنبه، اول قوس، در برنامه‌ای در تلویزیون فونیکس چین گفت: «روس‌ها روی نیروی زمینی سوریه حساب می‌کنند و با ما همکاری می‌کنند.»
ارتش سوریه از هشتم اکتوبر به‌طور رسمی «با حمایت جنگنده‌های روسیه»، «حمله زمینی بزرگ» خود را آغاز کرد.
رییس جمهور سوریه در این مصاحبه تلویزیونی حملات هوایی روسیه را «مؤثرتر» از حملات گروه ائتلاف به رهبری ایالات متحده دانست و گفت: «نمی‌توان با تروریسم تنها با حملات هوایی جنگید.»
باراک اوباما به روز یک‌شنبه در یک کنفرانس خبری در کوالالامپور، پایتخت مالزی از عملیات نظامی روسیه در سوریه انتقاد کرد. او حملات روسیه در سوریه را در راستای کمک به تلاش‌ها برای نابودی داعش «بی‌اثر» خواند و گفت این حملات «حتا به نوعی داعش را تقویت کرده است.»
پس از سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در ۳۱ اکتوبر که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، ولادمیر پوتین، رییس جمهور روسیه دستور داد که روسیه حملات خود را در سوریه شدت بخشد.
سازمان داکتران بدون مرز می‌گوید از آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه از ۳۰ سپتامبر سال جاری، دست‌کم ۱۲ بیمارستان مورد اصابت بمب قرار گرفته‌اند.
دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید که تاکنون ۴۰۳ غیرنظامی در حمله‌های هوایی روسیه در سوریه کشته شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *