رییس جمهور غنی: رابطه ما با امریکا بنیادی است

اطلاعات روز: ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای از دیدار رییس جمهور غنی با هیئت مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده امریکا خبر داده است.
به نقل از خبرنامه، این دیدار شام روز پنج‌شنبه در ارگ انجام شده که هر دو جانب در مورد گسترش روابط دو جانبه، مبارزه با تروریسم، رشد اقتصادی و اجتماعی به‌ویژه بهبود وضعیت زنان و هم‌چنان اوضاع منطقه و جهان گفت‌وگو کرده‌اند.
آقای غنی در این دیدار گفته که رابطه ما با امریکا بنیادی است و تصمیم رییس جمهور بارک اوباما به‌خاطر تداوم کمک‌های امریکا به افغانستان به‌جا می‌باشد.
غنی در این دیدار یادآور شده است که تروریستان تلاش دارند تا رابطه میان مردمان جهان را متأثر سازند.
رییس جمهور غنی هم‌چنان گفته که: «فعالیت‌های تروریستان در افغانستان تنها بعد داخلی ندارد بلکه ابعاد منطقوی و جهانی دارد و به‌خاطر مبارزه مؤثر با این پدیده باید تلاش‌های مشترک منطقوی و جهانی صورت گیرد.»
خبرنامه افزوده که در این دیدار هر دو جانب در مورد برنامه‌های افغانستان به‌خاطر رشد اقتصادی و اجتماعی به‌خصوص بهبود وضعیت زنان نیز صحبت کردند و فرصت‌های منطقوی را برای گسترش همکاری میان کشورهای منطقه مهم دانستند.
در هفته‌ی جاری این دومین‌بار است که رییس جمهور غنی با هیئت مجلس نمایندگان کانگرس امریکا دیدار می‌کند.
به روز یک‌شنبه، اول قوس نیز یک دیدار در ارگ صورت گرفت که در آن هر دو جانب در مورد گسترش همکاری‌های افغانستان و امریکا در عرصه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم، تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و هم‌چنان اوضاع منطقه و جهان گفت‌وگو کردند.