50 فیصد روس‌ها رییس‌جمهور سخت‌گیر می‌خواهند

اطلاعات روز: مرکز پژوهش «لودا سنتر» در یک نظرسنجی گسترده در روسیه پس از گذشت ۲۴ سال از فروپاشی شوروی سابق و سقوط نظام کمونیستی گفته است، نیمی از روس‌ها می‌خواهند رییس‌جمهوری این کشور، سخت‌گیر و مقتدر باشد و «ولادیمیر پوتین» را نماد آن می‌دانند.
به نقل از رادیو کوچه، نتایج یافته‌های این نظرسنجی در روسیه که روز جمعه نشر شد، نشان‌دهنده این است که طرفداران لزوم سخت‌گیری و اقتدار رییس‌جمهوری در صدر قرار دارند و معتقدند، در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۸ نیز جایگزینی برای «پوتین» که از این دو ویژگی برخوردار باشد، وجود ندارد.
دراین نظر سنجی 48 درصد پرسش شوندگان در پاسخ به پرسش مهارت‌های سیاسی لازم برای رییس‌جمهوری، تأکید کرده‌اند که رهبر کشور باید توان مدیریت موفق بر کشور گسترده روسیه، دولت و پارلمان را داشته باشد.
۱۱ درصد در پاسخ این نظر سنجی مخالف این دیدگاه هستند و باور دارند که شخصیت‌های دیگری نیز می‌توانند در مسند ریاست‌جمهوری روسیه قرار بگیرند.
«والری خامیاکف»، رییس سازمان «غیردولتی شورای راهبردی ملی» گفته است، شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های دولتی و وابسته به دولت اجازه حضور و طرح دیدگاه‌های رهبران مخالف حکومت را نمی‌دهند و به همین دلیل مردم روسیه از آنان شناختی ندارند.
وی با تأکید بر این که مردم زمانی می‌توانند رهبران دیگری داشته باشند که سیاست‌های رسانه‌ای علیه مخالفان دولت تغییر کند.
او افزوده: «با وجود بحران‌های کنونی در روسیه ملت پوتین را باور دارند، زیرا نمی‌توانند افراد دیگری را که توان جایگزینی وی را دارند، بشناسند و ببینند.»
پوتین هم اکنون سومین دوره ریاست‌جمهوری غیر‌پیوسته خود را سپری می‌کند. وی به علت نجات روسیه پس از بحران‌های فروپاشی شوروی سابق به ویژه دوران حکومت «بوریس یلتسین» و حل مشکلات بزرگ اقتصادی، اجتماعی، جبران عقب‌ماندگی نیروهای مسلح و رساندن این کشور به جایگاه به طور تقریبی برابر نظامی با امریکا، حدود ۹۰ درصد محبوبت ملی دارد.