غنی: قیمت خون نیروهای امنیتی را قربانی سیاست نخواهیم کرد

اطلاعات روز: رییس جمهور غنی روز شنبه در افتتاح ساختمان جدید وزارت داخله با اشاره به روند صلح افغانستان گفت که دست‌آوردهایی را که نیروهای امنیتی به قیمت خون شان کمایی کرده‌اند، در میدان سیاست از دست نخواهیم داد.
آقای غنی افزود «صلح خواسته تمام مردم افغانستان است، ما آغازگر جنگ نیستیم، بلکه جنگ بالای ما تحمیل شده است و در راستای حراست از ارزش‌های این خاک و دین مبین اسلام، برحق هستیم.»
غنی گفت که منافع افغانستان و امریکا مشترک است و تا «پدیده شوم تروریسم از میان نرود، نه ما در امن خواهیم بود و نه جامعه بین‌المللی.»
روند صلح افغانستان با گروه طالبان که از زمان ریاست جمهوری حامد کرزی آغاز شد، تاکنون به باور آگاهان «دست‌آورد در زمینه‌ی برقراری صلح در کشور نداشته است.» بارها از «سایست دولت در روند صلح و محوریت قرار دادن پاکستان در این روند» انتقاد شده است.
رییس جمهور در بخش از سخنانش ایجاد ساختمان جدید وزارت داخله را شروع فصل جدید حاکمیت قانون و اصلاح ساختاری در نیروهای پولیس کشور دانست. رییس جمهور افزود که امید است این ساختمان مرکز ثقل حاکمیت قانون در کشور باشد.
غنی با انتقاد از بروکراسی حاکم در ساختار پولیس و وزارت داخله، گفت: «بروکراسی کنونی قطعاً مورد قبول ما نیست و این نادرست است که خانواده‌های شهدا به خاطر ساختن یک وثیقه یک سال انتظار بکشند.»
به گفته‌ی غنی، بوروکراسی و عدم نظارت بر قراردادها باعث عدم شفافیت در کار نهادهای پولیس شده است.
قراردادهای وزارت داخله مطابق اصول نبوده است
او هم‌چنان گفت که مدیریت مالی وزارت داخله در گذشته «مشکلات عظیمی داشته است.»
رییس جمهور گفت: «حتا یک قرارداد سال‌های گذشته وزارت داخله نبوده که مطابق اصول قرارداد باشد.»
او افزود که یک سال کامل را صرف «پاک کردن» این قراردادها کرده است.
غنی افزود که بوروکراسی و عدم نظارت درست بر قراردادهای وزارت داخله باعث شده که حتا کیفیت غذای نیروهای پولیس کاهش یابد.
شجاعت و دست‌آورد نیروهای امنیتی در میدان‌های جنگ همواره تقدیر می‌شود. محمد اشرف غنی نیز از رشادت و قربانی‌های این نیروها قدردانی کرد. او گفت نیروهای امنیتی و دفاعی قربانی می‌دهند و باید به زخمی‌ها و خانواده‌های شهدا، رسیدگی صورت گیرد.
انتقاد رییس جمهور از وضعیت حاکم در نهادهای پولیس و وزارت داخله تازگی ندارد. پیش از این نیز گزارش‌هایی به نشر رسید که در مصرف کمک‌های سالانه 300 میلیون دالری امریکا به نیروهای پولیس، شفافیت وجود ندارد. حتا گزارش‌هایی از «غیردقیق بودن» آمار نیروهای امنیتی کشور به نشر رسیده‌ است.

دیدگاه‌های شما
  1. محترم وکیل صاحب ناصری تا جاهیکه شخصأ اطلاع دارم عده زیادی مردم از هر گوشه افغانستان به شخصیت و پاک نفسی وطن دوستی لیاقت و اهلیت شما کاملا اعتماد دارد. شخصأ باوجودیکه قطعا باشماهیچ شناخت ندارم اما تمام نظریات و مصاحبه شما در تلویزون ها گوش میکنم واقیعت ها را تا حال شفاف بدون ترس بیان میکنید قابل افختار به هر انسان پاک نفس و باوجدان است . حالا یک عده وکلای شورا بطور غیر قانونی ماهانه معاش ۴۴۰ پولیس را اصلا موجودیت فزیکی ندارد غیر قانونی نظر بگفته شمااسناد مستند بدست دارید.

    ماهانه پول هنگفت بیت المال را یک خیانت ملی است به جیب می زند نباید شما اندکی در افشا نام این اشخاص جنایت کار هر شخص که باشد لحظه تعلل کنید در صورت افشا نکردن سخت خدای ناخواسته به شخصیت شما صدمه می رسد مردم در باره شما قضاوت منفی حتمأ میکند شما بخاطر دارید وزیر داخلی زمان کرزی جلالی از تلویزون اعلان کرد که لست قاچاق بران مواد مخدر راکه شامل باند مافیای بین المللی است به اذهان عامه میرسانم اما بنابر زد وبند های پشت پرده هرچه بود به وعده خود وفا نکرد به ملت دروغ گفت خیانت کرد درج تاریخ گردیده شما سخن حقیقت را بگوید کسی پرسان میکند و یا نمیکند گپ دیگر است مسولیت شما رفع شده شما وظیفه دینی اسلامی واجتماعی تان را انجام دادید. سخنان تان درج تاریخ میگردد نسل های آیند قضاوت خود راحتمأ میکنند. حاجی صبور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *