روح الله نیکپا: هیچ کشوری غیر از افغانستان را برای زندگی انتخاب نمی‌کنم

اطلاعات روز: روح الله نیکپا، تنها مدال‌آور المپیک تاریخ ورزش کشور که روز پنج شنبه پس از سیزده ماه اعتراض به کشور برگشت، گفته که هیچ کشوری غیر از افغانستان را برای زندگی انتخاب نمی‌کند.
آقای نیکپا پس از سیزده ماه خروج از کشور در اعتراض به برخورد تبعیض‌آمیز در نهادهای ورزشی کشور، به کابل بازگشته است.
پیشتر مسئولان کمیته ملی المپیک کشور گفته بودند که آقای نیکپا از نیوزیلاند درخواست پناهندگی کرده، اما او در مصاحبه خود با بی‌بی‌سی ضمن تکذیب این خبر گفته نیازی به طرح چنین درخواستی ندارد، چرا که در هر کشوری که بخواهد می‌تواند زندگی کند.
نیکپا هم‌چنان گفته که پس از حل «مشکلات» در فدراسیون تکواندو و کمیته ملی المپیک، تصمیم به بازگشت به کشور گرفته است.
این مدال‌آور کشور گفته: «من به رسم اعتراض کشور را ترک کرده بودم، براساس مشکلاتی که در فدراسیون ما به‌وجود آمده بود. خدا را شکر که با روی کار آمدن رییس نو ما جناب نجیب‌الله سکندر و هم‌چنین تغییراتی که در ریاست کمیته ملی المپیک آمده، امیدواریم که دیگر با مشکلی برنخوریم.»
آقای نیکپا که در مسابقات المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ مدال برنز به دست آورد، ابراز امیدواری کرده که با بهبود وضعیت در کمیته ملی المپیک و فدراسیون تکواندو، بتواند در مسابقات المپیک آینده شرکت کند.
او ضمن این که گفته در افغانستان می‌ماند افزوده، پیش از این کشورهای مختلفی به او پیشنهاد داده‌اند که به این کشورها برود و از جانب این کشورها در مسابقات جهانی شرکت کند، اما آن‌ها را نپذیرفته است.
آقای نیکپا از دولت خواسته که که از ورزشکاران حمایت کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *