اشرف غنی

غنی: مردم خواهان لغو فعالیت‌های گروه‌های مسلح غیرمسئول اند

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور در سفرش به ولایت کاپیسا گفت که مردم در سراسر افغانستان خواهان لغو گروه‌های مسلح غیر مسئول می‌باشند.
ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای به نقل از رییس جمهور نوشته است که پولیس محلی وسیله‌ای برای رقابت‌های محلی بوده نمی‌تواند و گروه‌های مسلح غیر مسئول نیز باید لغو شوند.
خبرنامه افزوده است که در این سفر آقای غنی اوضاع عمومی ولایت کاپیسا را بررسی کرده و گفته است که حکومت مرکزی تماس‌‌های خود را با والی‌های تمام ولایات بیشتر کرده است.
آقای غنی گفته است: «تلاش حکومت، ساختن معیارهای درست است که صلاحیت‌ها و مسئولیت‌های هر ولایت منحیث یک واحد اداری مشخص گردد».
هم‌چنان رییس جمهور غنی در سفرش به کاپیسا گفته است که فاصله میان دولت و ملت باید از بین برود.
مردم کاپیسا از رییس جمهور خواستار تامین امنیت ولایت کاپیسا به‌خصوص ولسوالی‌های تگاب، اله سای و نجراب، ازدیاد واحدهای اداری ولسوالی‌های تگاب و نجراب، اعمار بند باغ دره، بازسازی فابریکه نساجی گلبهار، تکمیل نمودن تعمیر شفاخانه دو صد بستر، قیرریزی سرک‌های شهر محمود راقی، اعمار تعمیر تدریسی و دیوار احاطه دانشگاه البیرونی و اعطای بورس‌های ماستری به استادان آن، بلند بردن تشکیل معارف و اعمار مکاتب و جلوگیری از خطر سیلاب‌ها گردیدند.
آقای غنی در پاسخ به خواسته‌های آنان گفته است که برای بازسازی و فعالیت‌ دوباره فابریکه گلبهار در سفرهای خارجی‌اش راه‌های سرمایه‌گذاری خارجی را جست‌وجو کرده است.
آقای غنی پیش از این نیز به ولایت‌های لوگر و ننگرهار سفر کرده بود. وی هدف از سفرهای ولایتی خود را کاهش فاصله میان دولت و ملت می‌خوانده و می‌‌گوید به تمام ولایات سفر کرده و به مشکلات مردم رسیدگی خواهد کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *