اطلاعات روز

تکمیل425 پروژه انکشافی طی یک سال در ولایت خوست

اطلاعات روز: وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گوید که این وزارت در سال مالی 1394، 425 پروژه انکشافی را به هزینه‌ی 11.8میلیون دالر در ولایت خوست تکمیل و به بهره برداری سپرده است.
وزارت احیا انکشاف دهات در خبرنامه‌ای می‌نویسد که نصیر احمد درانی، وزیر احیا و انکشاف دهات در ادامه سفرهای ولایتی خود، به خوست رفته و پروژه حفظ، مراقبت و کاریابی این وزارت را نیز افتتاح کرده است.
آقای درانی گفته است که وزارت احیا و انکشاف دهات در مرحله اول پروژه کاریابی در میان دوازده ولایت، خوست را نیز انتخاب کرده و قرار است که به هزینه 79.3 میلیون افغانی به تعداد 146پروژه انکشافی در ولسوالی‌های گوربوز، زازی میدان و مندوزی این ولایت بازسازی، حفظ و مراقبت شود.
به گفته‌ی درانی، افتتاح این پروژه‌ها ضمن این که برای هزاران نفر زمینه‌ی کاری فراهم می‌کند، اقتصاد روستا و خصوصاً زراعت در روستا را نیز تقویت می‌کند. درانی افزود، با تطبیق پروژه حفظ، مراقبت و کاریابی در مجموع 229950 روز کاری در ولایت خوست ایجاد می‌شود که برای 9198 تن زمینه‌های کاریابی کوتاه مدت فراهم خواهد شد.
در همین حال مقام‌های وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گویند که این وزارت طی چهارده سال گذشته، به تعداد 2454 پروژه را به هزینه 46.3 میلیون دالر در ولایت خوست تکمیل و به بهره برداری سپرده است. وزیر احیا و انکشاف دهات گفته است که هم‌چنان کار 643 پروژه به هزینه 16.2میلیون دالر در ولایت خوست در حال جریان است و قرار است که طی ماه‌های آینده تکمیل شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *