وزارت خارجه: در نشست فردا «نقشه راه» صلح نهایی خواهد شد

اطلاعات روز: مقام‌ها از وزارت خارجه می‌گویند که در نشست گروه هماهنگی چهار جانبه فردا در اسلام‌آباد، «نقشه راه» صلح افغانستان با گروه طالبان نهایی خواهد شد.
در دومین نشست گروه هماهنگی چهارجانبه صلح در کابل روی تعیین «نقشه راه» صلح گفت‌وگو شد و قرار شد که دور بعدی نشست در 17 دلو در اسلام‌آباد برگزار شود.
خيرالله آزاد، معاون سخن‌گوى وزارت امور خارجه گفته است که در نشست اول در اسلام‌آباد روی لايحه کارى کميته هماهنگى چهارجانبه گفت‌وگو شد و در نشست دوم در کابل روى اصول کلى «نقشه راه» صلح توافق صورت گرفت.
آقای آزاد به خبرگزاری پژواک گفته است که در نشست فردا روی کامل شدن «نقشه راه» برای از سرگیری گفت‌وگوهای صلح افغانستان با گروه طالبان بحث می‌شود و امید است که با نهایی شدن نقشه، گام‌های عملی برای گفت‌وگوی مستقیم با طالبان برداشته شود.

عبدالله عبدالله: امیدواریم گفت‌وگو با طالبان در شش ماه آینده آغاز شود
در همین حال عبدالله عبدالله، رییس اجراییه در جریان سفرش به هند در گفت‌وگوی اختصاصی به خبرگزاری رویترز گفته که امیدوار است گفت‌وگوهای صلح دولت افغانستان با گروه طالبان تا شش ماه آینده آغاز شود. آقای عبدالله با اشاره به انشعاب در گروه طالبان، گفته که این موضوع ممکن است سبب شود که طالبان حاضر شوند تا دست از خشونت بردارند.
در ماه جولای سال گذشته میلادی، نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان برای نخستین بار در مری پاکستان به صورت مستقیم با یکدیگر دیدار و در مورد صلح گفت‌وگو کردند اما پس از افشای خبر مرگ ملا محمد عمر، رهبر پیشین طالبان، روند این گفت‌وگوها متوقف شد.
حال نشست‌های چهار جانبه میان افغانستان، پاکستان، امریکا و چین که دو دور آن برگزار شده است و قرار است دور سوم آن فردا در اسلام‌آباد برگزار شود، امیدواری‌های را برای از سرگیری مذاکرات صلح به بار آورده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *