اطلاعات روز

شبکه فعالان مدنی و سیاسی: اگر تا سه روز دیگر برق کابل وصل نشود، برق خانه‌های رهبران حکومت را قطع خواهیم کرد

اطلاعات روز: اعضای شبکه‌ فعالان مدنی و سیاسی می‌گویند که نبود برق باشندگان شهر کابل، پایتخت کشور را با مشکلات جدی مواجه کرده و اگر حکومت تا سه روز دیگر زمینه‌ی وصل برق کابل را فراهم نکند، برق خانه‌های رهبران حکومت را قطع خواهند کرد.
نزدیک به سه هفته است که برق وارداتی ازبکستان به کابل، در ساحه دند شهاب‌الدین در ولایت بغلان قطع شده است، اما در این مدت حکومت موفق نشده تا زمینه‌ی تعمیر پایه‌های تخریب شده را فراهم کند.
اعضای شبکه فعالان مدنی و سیاسی روز جمعه در نشستی زیر نام «کابل پایتخت تاریک جهان» گفتند، اگر به مشکل بی‌برقی در شهر کابل توجه نشود، دست به تظاهرات خواهند زد. فایز عظیمی، یک عضو این شبکه گفت: «کابل اولین پایتخت جهان است که برق ندارد. اگر رهبران تا روز دوشنبه هفته‌ی آینده برای وصل برق کابل کاری نکنند، برق خانه‌های داکتر اشرف غنی و داکتر عبدالله را قطع می‌کنیم.»
آقای عظیمی افزود، نبود برق در کابل سبب افزایش سرقت‌های شبانه در شهر شده و این مسئله امنیت را با چالش مواجه کرده است.
پس از قطع برق وارداتی ازبکستان به افغانستان، روز چهارشنبه هفته‌ی گذشته دو پایه‌ی دیگر برق وارداتی تاجیکستان نیز در ساحات پلخمری، مرکز بغلان، از سوی افراد مسلح تخریب شد.
از سویی هم، بیش از سه هفته می‌شود که عملیات بزرگی در ولایت بغلان به منظور پاک‌سازی دند غوری و ساحات اطراف آن از وجود مخالفان مسلح جریان دارد، اما تاکنون پیشرفت جدی از این عملیات گزارش نشده است.
عظیمی در این مورد گفت، صدها تن از نیروهای امنیتی از کابل به بغلان فرستاده شده‌اند اما تاکنون عملیات به منظور پاک‌سازی مناطق صورت نگرفته است.
نصرالله فلک، عضو دیگر این شبکه و باشنده ولایت بغلان گفت، آن‌چه در بغلان می‌گذرد، ریشه به گذشته‌ها دارد. آقای فلک افزود: «حرکت و برنامه تصفیوی به کندی و حتا متوقف است. هشدار می‌دهیم که اگر در قسمت تصفیه، حکومت فروگذاشت بکند، مردم دست به کار خواهند شد.»
به گفته‌ی فلک، سیاست مبهم حکومت افغانستان، باعث به درازا کشیدن جنگ در بغلان شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *