اطلاعات روز

دو نفر به اتهام دادن تصاویر زایمان در صحن شفاخانه سردار داوود به رسانه‌ها، بازاشت شدند

اطلاعات روز: چهار روز پس از نشر گزارشی از صحنه‌ی زایمان یک خانم سرباز ارتش در صحن شفاخانه سردار محمد داوود در کابل، وزارت دفاع واکنش نشان داده و می‌گوید که دو نفر به اتهام دادن تصاویر از صحنه زایمان این خانم به رسانه‌ها، بازداشت شده‌اند.
مقام‌های وزارت دفاع روز شنبه در یک نشست خبری در کابل گفتند که زایمان این خانم در صحن شفاخانه‌ی متعلق به ارتش، به دلیل کم‌کاری، مسئولان این شفاخانه نبوده است. عبدالرازق سیاوش، مسئول بخش صحی ارتش گفت که فعلاً دو نفر به این اتهام بازداشت شده و هر زمان تحقیقات در این مورد تکمیل شود، جزئیات آن در اختیار رسانه‌ها قرار داده خواهد شد.
سه شنبه‌ هفته‌ی گذشته، طلوع نیوز گزارش داد که یک زن باردار به علت پذیرفته نشدن از سوی داکتران شفاخانه سردار محمد داوود ناچار شده که بچه‌اش را در هوای سرد حویلی این شفاخانه به دنیا بیاورد. براساس این گزارش مسئولان شفاخانه در این مورد بی‌توجهی کرده و حتا حاضر نشده‌اند که آمبولانسی را در اختیار خانواده‌ی او قرار بدهند تا او را به شفاخانه‌ی دیگری انتقال دهند.
اما دولت وزیری، سخن‌گوی وزارت دفاع گفت قبل از زایمان، بیمار به طبقه دوم این شفاخانه مراجعه کرده بود، ولی ده روز قبل بخش زایمان این شفاخانه از طبقه دوم به محل دیگری منتقل شده بود. آقای وزیری افزود که شوهر این خانم که افسر ارتش است، قصد انتقال بیمار را به محل جدید داشت که در مسیر راه کودک متولد و کارمندان صحی شفاخانه فوراً به کمک بیمار می‌شتابند.
عبدالرازق سیاوش ضمن رد این گزارش که گفته بود مسئولان شفاخانه در مورد زایمان این خانم کمکاری کرده، گفت: «اگر جای مدیر مسئول این رسانه می‌بودم این ویدیو را نشر نمی‌کردم و مسئولان این رسانه باید قبل از نشر هر خبر یا مطلبی باید در مورد آن غور و بررسی کرده و اخباری را نشر نکنند که موجب شایعه پراکنی و اخبار نادرست در میان مردم شود.»
عزیز، افسر ارتش و شوهر این خانم که در نشست خبری روز شنبه حاضر بود، مدعی شد کسانی‌که این تصاویر را پخش کرده به حیثیت خانوادگی او صدمه زده ‌است. او از وزیر دفاع خواست تا کسانی را که تصاویر خانواده‎ی او را به رسانه‌ها داده‌اند، مجازات شوند.
داکتر رابعه غرشی، متخصص داخله مؤظف در شفاخانه سردار داوود در نشست خبری روزشنبه ضمن این‌که از سلامت کامل مادر و نوزاد خبر داد، گفت: «ولادت پروسه‌ای است که وقت و زمان آن دقیقاً معین نیست و کار به ثانیه‌ها وابسته است و اگر این طفل در چنین محلی به دنیا آمده، مطلب تازه‌ای نیست و چنین اتفاق‌هایی بسیار رخ داده… به دنیا آمدن این طفل در این محل، چیزی عجیب و زیاد نادری نیست.»
عزیز گفت که مسئولان شفاخانه با خانمش همکاری کرده‌اند. به گفته‌ی او، اگر داکتران این شفاخانه نمی‌بودند، ممکن بود که خانم یا کودکش در هنگام زایمان جان دهند.
شفاخانه سردار محمد داوود، مشهور به چهارصد بستر، مجهزترین مرکز بهداشتی ارتش به حساب می‌آید که تدابیر شدید امنیتی در آن اعمال می‌شود و تمام ساختمان آن با دوربین‌های مدار بسته مجهز است.
گفته می‌شود تصاویر که از صحنه زایمان این خانم بیرون داده شده نیز از دوربین‌های مدار بسته گرفته شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *