احمد ضیا مسعود: حلقاتی در درون حکومت سیاست تقویت طالبان را دنبال می‌کنند

اطلاعات روز: احمد ضیا مسعود، نماینده فوق‌العاده رییس جمهور غنی در امور اصلاحات و حکومتداری خوب که به ولایت‌های شمالی سفر کرده، روز شنبه در محفلی در بدخشان گفته است که حلقاتی در درون حکومت وحدت ملی سیاست تقویت طالبان را دنبال می‌کنند.
آقای مسعود که در میان صدها تن از مجاهدین سابق و علما در شهر فیض‌آباد مرکز بدخشان سخنرانی می‌کرد، گفته است که بعضی حلقات در زمان حکومت حامد کرزی زمینه‌سازی می‌کردند که فعالیت طالبان را در کشور تقویت کنند. مسعود افزوده که برخی حلقات در حکومت وحدت ملی نیز چنین سیاستی را پیش گرفته‌اند.
مسعود در سخنرانی‌های‌ خود در ولایت‌های شمالی از روند صلح دولت افغانستان با گروه طالبان ابراز خوش‌بینی نکرده و هم‌چنان بر نقش مجاهدین در جنگ افغانستان با گروه‌های تروریستی تأکید کرده است.
به گزارش خبرگزاری پژواک، مسعود گفته که این حلقات می‌خواهند که با طالبان جنگ نشود و صلح شود. آن‌ها طرفدار صلح می‌باشند، اما به شرطى که طالبان قانون اساسى را بپذيرند و از جنگ دست بکشند.
نماینده فوق‌العاده رییس جمهور مشخصاً از این حلقات نام نبرده اما گفته است: «تروريستان، گروه‌هاى ماجراجو و ويران‌گر اند که به مردم مشکل خلق کرده و مردم را مى‌کُشند، به زندگى مدنى و ارزش‌هاى مدنى عقيده ندارند و هميشه با اعمال فشار بر حکومت‌ها و مردم می‌خواهند که خواسته‌هاى خود را برآورده سازند.»
از سویی هم، آقای مسعود گفته است که نیروهای امنیتی با ظرفیتی که دارند، مشکل است که از کشور دفاع بتوانند؛ بايد جنگ را مردمى و ملى ساخت.
او در مورد اصلاحات و حکومتداری خوب گفته که شرايط فعلى حکم می‌کند که مجاهدين در امنيت و راندن طالبان و تروريستان فعاليت را آغاز و شوراهاى مقاومت ايجاد نمايند.
مسعود یک روز پیشتر در قندوز نیز از مجاهدین خواسته بود که برای سرکوب مخالفان مسلح دولت بسیج شوند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *