آغاز به کار کمیته‌ هماهنگی رسانه‌های شنیداری در پکتیا

اطلاعات روز: کمیته هماهنگی رسانه‌های شنیداری روز پنج‌شنبه در ولایت پکتیا به کارش آغاز کرد.
اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که هشت رادیوی محلی عضو این کمیته است که به هدف هماهنگی‌های حرفه‌ای ایجاد شده و از حمایت این اتحادیه برخوردار است.
خبرنامه افزوده است که در نخستین نشست این کمیته در کنار گفت‌وگو روی هماهنگی رسانه‌های شنیداری در پکتیا، روی ایجاد کمیته‌ی هماهنگی رسانه‌ها و نهادهای دولتی در این ولایت بحث شد.
اصیل ځاځی، رییس اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان در پکتیا گفته است: «ما از ادارات دولتی پکتیا خواستیم که برای تامین امنیت و مصونیت خبرنگاران و رسانه‌ها در این ولایت، طرحی از سوی نمایندگان خبرنگاران و رسانه و ادارات دولتی ترتیب و عملی شود.»
مسؤلان دولتی و نهاد‌های جامعه مدنی، هماهنگی میان رسانه‌ها را از نیازهای اصلی خوانده و براساس فرمان اخیر رییس جمهور در مورد تأمین امنیت خبرنگاران و رسانه‌ها، اعلام کرده‌اند که برای همکاری با خبرنگاران و رسانه‌های پکتیا، آماده‌اند.
اسدالله شیرزاد، فرماند پولیس زون 303 گفته است: «ما با نهاد‌های صنفی خبرنگاران در مورد ایجاد کمیته‌ای با هدف تأمین امنیت و مصونیت خبرنگاران و رسانه‌ها، کار خواهیم کرد.»
رییس اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان در پکتیا هم‌چنان گفته است که قرار است به‌زودی کمیته‌ی هماهنگی رسانه‌های چاپی نیز در این ولایت فعال شود.
رسانه‌ها و خبرنگاران در افغانستان با مشکلات متعدد، از تهدیدهای امنیتی گرفته تا عدم دسترسی به اطلاعات مواجه‌اند. نهادهایی نیز به حمایت از رسانه‌ها و خبرنگاران در کشور فعالیت دارند که اکثراً مشکلات فراه راه رسانه‌ها را با دولت درمیان می‌گذارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *