مقدونیه مرزش را به روی پناه‌جویان افغانستان بست

یونان: برای بازگشایی مرز مقدونیه به روی پناه‌جویان افغان اقدام خواهیم کرد

اطلاعات روز: پس از آن‌که مقدونیه مرزش را به روی پناه‌جویان افغان بست، یونان اعلام کرده است که برای وادار کردن مقدونیه به بازگشایی مرزش به روی پناه‌جویان افغان اقدام خواهد کرد.
مقدونیه اولین کشور در مسیر بالکان برای عبور پناه‌جویان به سمت غرب اروپا است که روز یک شنبه، 2 حوت، مرزش را به روی پناه‌جویان تازه وارد از افغانستان بست و از این پس تنها پناه‌جویان سوری و عراقی اجازه عبور از مقدونیه به‌سوی غرب اروپا را دارند.
گزارش‌ها می‌رساند که با بسته شدن مرز مقدونیه، حدود ۵ هزار پناه‌جو در منطقه مرزی یونان متوقف شده‌اند. این اقدام مقدونیه واکنش یونان را در پی داشته و یانس موزالاس، معاون وزیر داخله این کشور در امور پناهندگان، روز دوشنبه، 3 حوت، گفته است که یونان «اقدامات دیپلماتیک» را در این رابطه آغاز کرده است.
آقای موزالاس توضیح نداده که این اقدام چه است اما گفته است که دولت یونان باور دارد که این مشکل حل خواهد شد.
از سویی هم، یک مقام دولت یونان به خبرگزاری فرانسه گفته است که آن‌ها انتظار ندارند، تلاش‌های دیپلماتیک روز دوشنبه به نتیجه برسد.
رسانه‌های یونان گزارش داده‌اند که با بسته شدن مرز مقدونیه، حدود ۵ هزار پناه‌جو در منطقه مرزی متوقف شده‌اند. هم‌چنان گفته‌ می‌شود که نزدیک به ٣ هزار پناه‌جوی دیگر نیز در آتن، پایتخت یونان، منتظر باز شدن مسیر هستند.
دولت اتریش نیز روز جمعه محدودیت‌های جدیدی برای ورود پناه‌جویان به این کشور ایجاد کرد. بر این اساس روزانه تنها ۸۰ متقاضی پناهندگی به‌صورت مستقیم و ۳۲۰۰ نفر از طریق ترانزیت می‌توانند وارد خاک اتریش شوند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *