رییس جمهور غنی‎ می‌گوید که امینت ملی به مثابه چشم، گوش، عقل و شمشیر پنهان و وظیفه آن جلوگیری از استعمال قوه غیرمشروع است.

رییس جمهور: امینت ملی به مثابه‌ی شمشیر پنهان است

اطلاعات روز: رییس جمهور غنی‎ می‌گوید که امینت ملی به مثابه چشم، گوش، عقل و شمشیر پنهان و وظیفه آن جلوگیری از استعمال قوه غیرمشروع است.
رییس جمهور شام روز پنج‌شنبه در دیدار با آمران حوزه‌های شهری و مدیران امنیت ملی ولایت‌های خوست، کنر، لوگر، پکتیا و ننگرهار با حضور مسعود اندرابی، سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی، مأموران امینت ملی را به مثابه‌ی شمشیر پنهان خوانده و گفته است که اگر در مورد جنگ اطلاعات وجود نداشته باشد، استعمال سلاح به تنهایی سودمند نیست.
ارگ ریاست جمهوری روز جمعه در خبرنامه‌ای گفته است که این دیدار در ارگ انجام شد و آقای اندرابی توضیح داده است، آمران حوزه‌های شهری و مدیران امنیت ملی ولایت‌ها در سیمینار دو روزه‌ی که قبلاً برگزار شد، برای نخستین بار همدیگر را دیدند و تجربه‌ها و چالش‌های خویش را با هم شریک ساختند.
به گفته‌ی اندرابی، در این سیمینار وضعیت حقیقی امنیتی کشور مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن پس از جمع‌بندی با وزارت‌های دفاع و داخله نیز شریک می‌شود.
رییس جمهور خطاب به مامورین امنیت ملی گفته است: «معلومات درست شما قوت هر مرمی را صد برابر می‌سازد و اگر معلومات ناقص باشد به جای یک مرمی صد مرمی بی‌فایده به مصرف می‌رسد. قوه را طوری استعمال نمایید که نتیجه داشته و مورد قبول مردم باشد.»
آقای غنی هم‌چنان از این نیروها خواسته که در زمینه شناخت جغرافیا، رسوم و عنعنات کشور تلاش کنند، چون بدون شناخت از وطن و مردم پیشبرد امور دشوار است.
رییس جمهور جنگ جاری در کشور را جنگ میان حق و باطل خوانده و گفته است که «بدون اسلام، فلسفه‌ای نداریم و مسلمان هستیم، بودیم و خواهیم بود.»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *