اطلاعات روز

سخن‌گوی وزارت دفاع: داعش در کشور شکست خورده است

اطلاعات روز: پس از آن‌که ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان و پاکستان به خبرگزاری تاس روسیه از گسترش فعالیت‌های داعش در افغانستان یادآور شد، اکنون سخن‌گوی وزارت دفاع کشور می‌گوید داعش در افغانستان شکست خورده است.
آقای دولت وزیری در مصاحبه با صدای امریکا گفته است که گروه داعش در ولایات هلمند، فراه، غزنی، ارزگان و زابل می‌خواست مراکزی را ایجاد کند، اما از سوی نظامیان افغان سرکوب شدند.
آقای وزیری گفته است که داعش در ننگرهار نابود گردید و این گروه جایی در بین مردم افغانستان ندارد.
نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان و پاکستان شمار جنگ‌جویان داعش در افغانستان را ده هزار تن برآورد کرده و گفته است که از تابستان سال 2014 تاکنون، فعالیت‌های گروه داعش به‌طور قابل توجهی در افغانستان رشد کرده است.
وی دلیل اصلی رشد گروه داعش را شعارها و منابع مالی داعش، عنوان کرده است.
اما سخن‌گوی وزارت دفاع می‌گوید: «آن‌ها تبلیغات استند، هر قدر که تعداد شان را می‌گویند در سطح تبلیغات است، در هر جایی که این‌ها سر خود را بلند کردند، نابود شدند.»
پیش از این بارها نیروهای امنیتی افغان با داعش در ننگرهار به درگیری پرداخته بودند. به تازگی فرمانده پولیس ولایت کنر به رسانه‌ها گفته بود که 85 خانواده گروه داعش پس از شکست در ننگرهار به ساحات کوهستانی ولسوالی سرکانو در ولایت کنر متواری شده‌اند.
اما دولت وزیری می‌گوید مردم کنر آماده جای دادن به گروه داعش نیستند و مردم کنر از قوای مسلح شان کاملاً دفاع می‌کنند.
وی گفته است که داعش در کشور تلفات سنگینی را متحمل شده و برخی از فرماندهان خود را نیز از دست داده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *