پروسه‌ی ثبت‌نام افغان‌های مهاجر در پاکستان تا سه هفته‌ی دیگر شروع می‌شود

اطلاعات روز: قرار است تا سه هفته‌ی آینده پروسه‌ی ثبت‌نام یک میلیون مهاجر افغان در پاکستان شروع شود.
مشاور مطبوعاتی وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان، حفیظ‌احمد میاخیل، به رسانه‌ها گفته است که پاکستان در هنگام سفر وزیر مهاجرین به اسلام‌آباد تعهد کرده است که این پروسه را شروع کند.
سید حسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین و عودت‌کنندگان در یک سفر چهارروزه در پاکستان به سر می‌برد و روز پنج‌شنبه با وزیر اعلای ایالت خیبرپختونخوای پاکستان ملاقات کرده و درباره‌ی مشکلات مهاجران گفت‌وگو کرده است.
آغاز ثبت‌نام مهاجران افغان در پاکستان در حالی مطرح شده است که در هفته‌ی دوم ماه حوت سال گذشته حضرت‌عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان، اعلام کرد که پاکستان توافق کرده است تا برای بیش از یک میلیون افغان مهاجر در آن کشور مدرک مهاجرت بدهد.
او گفته بود با استفاده از این کارت فرصت کار و تحصیل و دسترسی به خدمات صحی برای مهاجران ساده می‌شود و مهاجران از مزاحمت‌های پولیس پاکستان خلاصی می‌بایند.
پاکستان درحالی تعهد می‌کند که تا سه هفته‌ی دیگر پروسه‌ی ثبت‌نام افغان‌های مهاجر را شروع کند که در روزهای پایانی ماه جدی سال گذشته 160 تن از افغان‌های مهاجر را که به علت نداشتن اسناد قانونی بازداشت شده بودند، اخراج کرد.
در آن زمان وزارت مهاجرین اعلام کرد که این مهاجران از ایالت خیبرپختونخوا بازداشته شده و سپس در بندر تورخم به مقام‌های افغان سپرده شدند.
براساس آمارها، بیش از 3 میلیون افغان مهاجر در مناطق مختلف پاکستان زندگی می‌کنند که از این میان تنها حدود یک‌ونیم میلیون آن ثبت‌نام شده و بقیه به‌صورت غیرقانونی در آن کشور زندگی می‌کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *