حزب انسجام ملی: تغییر مسیر پروژه‌ی توتاپ بیانگر روحیه‌ی تبعیض و بی‌عدالتی حکومت وحدت ملی است

اطلاعات روز: حزب انسجام ملی افغانستان در واکنش به تغییر مسیر انتقال پروژه‌ی برق «توتاپ» با نشر اعلامیه‌یی می‌گوید که تغییر پروژه‌ی توتاپ از مسیر بامیان-میدان وردک به سالنگ، بیان‌گر روحیه‌ی تبعیض و بی‌عدالتیِ حکومت وحدت ملی در قبال یک قشر محروم جامعه است.
این حزب همچنان در اعلامیه‌اش افزوده است که این کار در تقابل با روحیه‌ی وحدت و همگرایی مردم افغانستان می‌باشد.
حزب انسجام ملی به‌رهبری صادق مدبر، رییس پیشین اداره‌ی امور ریاست‌جمهوری از حکومت وحدت ملی انتقاد کرده و گفته است: «تصمیم مغرضانه‌ و پالیسی‌های انکشاف نامتوازن، نشان می‌دهد که حکومت وحدت ملی به ارزش‌های مندرج در قانون اساسی و عدالت اجتماعی پابند نبوده و برخلاف تعهدات خود در قبال مردم افغانستان، مسئولیت خدمات‌رسانی مساوی را احساس نمی‌نماید.»
این حزب مدعی است که نتیجه‌ی این نوع تصامیم، نه‌تنها به رشد و پویایی اقتصاد افغانستان کمک نمی‌کند بلکه باعث تقویه‌ی روحیه نفرت و همدیگرستیزی نیز می‌شود.
حزب انسجام ملی افغانستان در اعلامیه‌اش از حکومت وحدت ملی خواسته که با درک ضرورت‌ها و واقعیت‌های عینی و برابر و برادر دانستن مردم افغانستان سیاست‌های انکشاف متوازن را روی دست گرفته و برای شکستاندن زندان جغرافیایی مناطق محروم مرکزی اقدامات همه‌جانبه نماید.
این حزب در اعلامیه‌اش گفته است: « … خود را ملزم می‌داند تا برای احقاق حقوق مردم و تأمین عدالت اجتماعی و انکشاف متوازن در کنار مردم خویش ایستاده و از خواست‌ها و مطالبات عدالت‌طلبانه و برحق آنان حمایت نماید.»
حزب انسجام ملی به حکومت وحدت ملی هشدار می‌دهد تا هرچه زودتر در تصمیم خود در خصوص تغییر مسیر پروژه‌ی توتاپ تجدید نظر کند در غیر آن پیامدهای آن به‌دوش این حکومت خواهد بود.
پروژه‌ی توتاپ در حالی جنجالی می‌شود که در جلسه‌ی روز شنبه ( 11 ثور) کابینه‌ی افغانستان تصمیم گرفت تا این پروژه برخلاف پیشنهاد مؤسسه‌ی فیشنر المانی از مسیر سالنگ عبور داده شود.