80 هزار دیپلوم، به‌زودی به فارغان دانشگاه‌های دولتی و خصوصی توزیع می‌شود

اطلاعات روز: مقام‌ها در وزارت تحصیلات عالی می‌گویند که اخیراً از یک میلیون دیپلوم جدید تحصیلی چاپ شده در کشور آلمان برای دوره‌های لیسانس، ماستری و دکتورا، 80 هزار آن به کابل رسیده و به‌زودی روند توزیع آن برای فارغان دانشگاه‌های دولتی و خصوصی آغاز می‌شود.
بری صدیقی، معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی روز شنبه در نشست خبری در کابل گفت دیپلوم‌های جدید قرار است در آینده‌های نزدیک، با ایجاد یک طرزالعمل، برای فارغان دانشگاه‌های دولتی و خصوصی توزیع شود.
محمد امیر کامه‌وال، سرپرست ریاست مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی وزارت تحصیلات عالی گفت: «قرارداد یک میلیون دیپلوم با کشور آلمان صورت گرفته که ۸۰ هزار آن چاپ و به کابل رسیده است، طرزالعمل پوهنتون‌های دولتی موجود است و برای توزیع به پوهنتون‌های خصوصی پس از ترتیب طرزالعمل به‌زودی توزیع می‌گردد.»
پیش از این برای فارغان دانشگاه‌های دولتی دیپلوم توزیع می‌شد اما تاکنون برای فارغان از دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی دیپلوم توزیع نشده و صرف سرتفکیت توزیع شده است.
آقای کامه‌وال گفت به هدف توزیع بهتر دیپلوم‌ها در دانشگاه‌های خصوصی کار روى یک طرزالعمل جريان دارد و با نهایی شدن آن، روند توزیع ديپلوم برای فارغان دانشگاه‌های خصوصی آغاز می‌شود.
بری صدیقی می‌گوید که دیپلوم‌های جدید طبق استندردهای بین‌المللی و با کیفیت عالی توسط یک شرکت خصوصی آلمانی چاپ شده و طرح آن‌ شبيه دیپلوم دانشگاه‌های دولتی افغانستان است. او افزود که متن و طرح این دیپلوم با دیپلوم‌های قبلی دولتی تفاوت ندارد، فقط در رنگ تفاوت اندک دیده می‌شود و دیپلوم‌های قبلی دولتی نیز مدار اعتبار می‌باشد.
آقای صدیقی افزود که اين دیپلوم‌ها به زبان‌هاى پشتو، دری و انگلیسی چاپ شده که در ساير کشورها نیز قابل اعتبار می‌باشد و براى فارغان دوره‌های ليسانس، ماسترى و دکتورا توزيع می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *