مقام‌های اداره تفتیش: نبود ظرفیت‌های کافی اداری برای تفتیش مسلکی یکی از مشکلات این اداره است

اطلاعات روز: مقام‌های اداره عالی تفتیش می‌گویند نبود نهاد تعلیمات عالی به منظور آموزش‌های مسلکی، نبود ظرفیت‌های کافی اداری برای تفتیش مسلکی و محدودیت‌های زبانی (زیرا شماری از اسناد و قراردادها به زبان‌های خارجی می‌باشد) از مشکلات این اداره است.
این مقام‌ها در دیداری که امروز با رییس جمهور غنی داشتند همچنان گفته‌اند که میتودولوژی را به‌خاطر معیاری سازی کیفیت تفتیش ایجاد کرده‌اند و برای بیرون شدن از شکل عنعنوی تفتیش، طرزالعمل‌های مسکلی را ساخته‌اند.
معاونین و مفتیشین اداره عالی تفتیش در دیدار با آقای غنی گفته‌اند که با کشورهای خارجی سندهای همکاری را امضا و تلاش کرده‌اند که سیستم‌های جدید تفتیش، به‌شمول استفاده از نرم افزارها، را در این اداره پیاده سازند.
در همین حال رییس جمهور غنی گفته است که هدف ما ایجاد موثریت در کار تفتیش با در نظرداشت تغییراتی که در چگونگی کار تفتیش و نظارت رونما شده، می‌باشد و می‌خواهیم این اداره در هماهنگی با سایر نهادهای دولتی فعالیت کند.
آقای غنی گفته است که نیاز به تقویت ظرفیت در این اداره وجود دارد و باید بر قانون تفتیش تجدید نظر شود تا این اداره برای رسیدن به اهداف خویش تمرکز به سیستم دولتی داشته باشد.
رییس جمهور از مسئولان این اداره خواسته تا طرح اصلاحی را برای اقدامات بعدی آماده کنند که در آن توجه بیشتر روی کیفیت نسبت به کمیت صورت گرفته باشد.

غنی: اصلاحات و مبارزه با فساد نباید سلیقه‌یی باشد
آقای غنی گفته است که چگونگی نظارت و تفتیش در دو دهه گذشته در سطح جهان تغییر کرده و تحرک ادارات تفتیش و نظارت این است که آیا قوانین تطبیق می‌شود یا نه، فرهنگ حاکم ارایه خدمات است یا فساد اداری.
او گفته است که به ریاست جرایم سنگین وزارت داخله صلاحیت داده تا قضیه‌ها را در هر سطحی که باشد، مورد پیگرد قرار دهد و اصلاحات و مبارزه با فساد اداری را باید طوری عملی سازیم که سلیقه‌یی نباشد.
تحقیق عواید و مصارف بودجه ادارات دولتی، مطابقت فعالیت‌های مالی و حسابی ادارت دولتی، شفافیت در حسابدهی ادارات دولتی، حراست از دارایی‌های عامه از طریق کنترل و تفتیش و شناسایی فعالیت‌های قانونی، غیرموثر، غیرمفید و غیراقتصادی و سایر فعالیت‌های نادرست مالی، حسابی و اقتصادی از اهداف اصلی اداره عالی تفتیش می‌باشد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *