عبدالله عبدالله: حکومت بعد از یک انتظار طولانی برنامه اصلاحات نظام انتخاباتی را عملی می‌سازد

اطلاعات روز:  عبدالله عبدالله، رییس اجراییه‌ی حکومت وحدت ملی می‌گوید پس از ارایه‌ی مشوره‌ی حقوقی کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی، راه برای حکومت بعد از رفع این اشکال قانونی جهت عملی ساختن اصلاحات نظام انتخاباتی بازگردیده است و حکومت برنامه اصلاحات را در این عرصه بعد از یک انتظار طولانی عملی می‌سازد.
آقای عبدالله افزوده است که حکومت برنامه‌ی اصلاحات را در این عرصه بعد از یک انتظار طولانی عملی می‌سازد.
به روز چهارشنبه هفته‌ی گذشته کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی در مورد فرمان تقنینی رییس‌جمهور در مورد قانون تشکیل، وظایف و صلاحیت‌های کمیسیون‌های انتخاباتی که دو بار از سوی شورای ملی رد شده است، معلوماتی ارایه کرده و گفت که رییس‌جمهور می‌تواند هر نوع فرمان تقنینی جدید را در ایام رخصتی شورای ملی در مورد انتخابات و کمیسیون‌های انتخاباتی صادر نماید و این فرمان در سال اخیر دوره‌ی تقنینیه بدون ارایه به شورای ملی قابل تطبیق می‌باشد.
رییس اجراییه‌ی حکومت وحدت ملی به روز دوشنبه در نشست شورای وزیران گفت حکومت وحدت ملی برای آوردن اصلاحات در نظام انتخابات دو قانون انتخابات را به یک طرح مبدل ساخته است. او گفت که این طرح از سوی حکومت نهایی شده و با عملی شدن آن، بخشی از اصلاحات در نظام انتخابات به‌میان خواهد آمد.
او گفت: «قانون انتخابات و قانون تشکیل و صلاحیت‌های کمیسیون‌های انتخاباتی، هر دو بخش یک قانون شده‌اند و در مراحل نهایی رسیده‌است که شامل اصلاحات انتخاباتی می‌شود که برای انتخابات شورای ملی و شوراهای ولسوالی‌ها است. در این بخش پیشرفت‌هایی صورت گرفته‌اند.»
اصلاح نظام انتخابات یکی از موارد مهم توافق‌نامه‌ی تشکیل حکومت وحدت ملی می‌باشد که از زمان ایجاد حکومت وحدت ملی تاکنون جنجال‌های زیادی را در پی داشته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *