50 تَن از یک زندان طالبان در غزنی آزاد شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت غزنی می‌گویند 50 تَن که از یک الی دو سال در یک زندان طالبان در منطقه‌ی نانی‌غوند ولسوالی گیروی این ولایت در بند طالبان بودند، روز گذشته رها شدند.
امین الله امرخیل، فرمانده پولیس غزنی به رسانه‌ها گفته است این افراد که شامل نیروهای امنیتی، کارکنان دولتی و یا نزدیکان کارکنان دولتی بودند در نتیجه‌ی یک عملیات نظامی آزاد شده‌اند.
به گفته‌ی آقای امرخیل، این زندان مخفی طالبان در 90 کیلومتری مرکز شهر غزنی قرار داشته است و افراد زندانی از نزدیک به دو سال در آن در قید طالبان بوده‌اند.
با این حال جاوید سالنگی، سخن‌گوی والی غزنی با تایید رهایی 50 زندانی از قید طالبان، اما گفته است که تاهنوز مشخص نیست این افراد چگونه موفق به خروج از این زندان شده‌اند.
گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.
سخن‌گوی والی گفته است که طالبان این افراد را به دلایل مختلف از مناطق روستایی و مسیرهای رفت و آمد مسافران دستگیر و زندانی کرده بودند.
گروه طالبان زندان‌های مخفی در نقاط مختلف کشور دارد. پیش از این بارها مقام‌های حکومتی از آزادسازی افراد از زندان‌های طالبان خبر داده بودند.
در پنجم میزان امسال وزارت دفاع ملی گفت که در یک عملیات ویژه در مربوطات ولسوالی‌های نهر سراج، مارجه و نوزاد ولایت هلمند ۱۰۱ تن را از زندان طالبان رها شدند.
در دوم جوزا امسال وزارت دفاع ملی اعلام کرد که 26 غیرنظامی از زندان طالبان در ولایت هلمند آزاد شدند.
در 17 ثور امسال نیز نیروهای ویژه ارتش در یک عملیات شبانه 60 زندانی را از زندان طالبان در ساحه «برنوزاد» ولسوالی نوزاد ولایت هلمند آزاد کردند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *