غنی: هر مقام دولتی که به زنان به چشم بد نگاه کند فوراً برکنار می‌شود

اطلاعات روز: رییس‌جمهور غنی در در پایان برنامه «رهبری متحول برای زنان در مقام‌های بلند دولتی» گفته است اگر هر مقام دولتی به‌شمول وزیران و رؤسا به زنان به چشم بد ببیند، فوراً از وظیفه سبکدوش خواهند شد.
پایان برنامه «رهبری متحول برای زنان در مقام‌های بلند دولتی» شام روز پنج‌شنبه با حضور آقای غنی، بانوی اول کشور و شماری از زنان در ارگ ریاست‌جمهوری برگزار شد و شماری از زنان که در این برنامه شرکت کرده بودند، تجارب شان را ارایه کردند.
آقای غنی نیز تأکید کرد که هیچ‌گونه تعللی در عملی شدن تعهدات شان در مورد زنان وجود نخواهد داشت. او از زنانی که در برنامه رهبری متحول سهم گرفتند، تشکری کرده و گفت از سخنرانی‌های این خانم‌ها معلوم می‌شود که این برنامه ارزش سرمایه‌گذاری را داشته است.
سوزن کولمن، مربی و تسهیل کننده برنامه رهبری متحول برای زنان نیز گفت که در این برنامه در رابطه به مسایل مختلف و فرصت‌ها و چالش‌های موجود گفت‌وگو شده است.
دفتر مطبوعات ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌یی به نقل از آقای غنی نوشته است: «فرهنگ مرد محوری یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جهان امروزی است و از این جهت ما به یک مشکل فکری بنیادی قرار داریم. یکی از مشکلات ما فرهنگ گوش کردن است، زیرا ما به خود گوش می‌کنیم و عکس‌العمل اول ما این است که چطور حرف مخاطب خود را کم جلوه بدهیم.»
او در مورد ایجاد فضای مطمین کاری برای زنان گفته است که زنان با دولت مشترکاً کار کنند که پس از ایجاد یک فضا، هم مشکلات شنیده شوند و هم این موضوع روشن گردد که در کدام حالت باید قانون تطبیق شود.
از سوی هم آقای غنی گفته است که مدیریت برنامه «سی بی آر» را شخصاً پیش خواهد برد و در جایی که او باشد زنان افغانستان نه تنها نقش مساوی، بلکه نقش بیشتر خواهند داشت.
او گفت: «من امید و باور کامل دارم که با سهم مثبت شما زنان یک تغییر و تحول اساسی در جامعه، فرهنگ و ارتباطات ما به‌وجود خواهد آمد.»
در همین حال الزیرا سگنبایوه، رییس اداره ملل متحد برای زنان گفته است که امروز جهان به‌خاطر رهبری به راه‌های جدید نیاز دارد و زنان در رهبری متحول نقش عمده‌یی را ایفا می‌کنند.
او ابراز آرزومندی کرده که زنان از طریق برنامه «رهبری متحول برای زنان در مقام‌های بلند دولتی» بتوانند یکجا با مردها به‌خاطر رسیدن به اهداف‌شان همکاری کنند.
زنان در افغانستان با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می‌کنند. افزون بر انواع خشونت‌های که علیه آنان در مکان‌های مختلف روا داشته می‌شود، در ساحه کاری نیز مصونیت چندانی ندارند. بارها گزارش‌هایی به نشر رسیده که زنان کارمند در ادارات دولتی مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *