قرارداد ساخت شش پروژه‌ی جاده‌سازی به ارزش بیش از یک میلیارد افغانی در وزارت فواید عامه امضا شد

اطلاعات روز: قراردادهای شش پروژه‌ی جاده‌سازی در ولایت‌های کابل، پکتیکا، هرات، نیمروز و بامیان به ارزش یک میلیارد و 176 میلیون افغانی امروز (سه‌شنبه، چهارم عقرب) در وزارت فواید عامه با چندین شرکت ساختمانی امضا شد.
وزارت فواید عامه با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که این قراردادهای جاده‌سازی شامل ساخت جاده لات دوم احمدخیل زازی ولایت پکتیا به‌طول 17.393 کیلومتر با هزینه‌ی 285 میلیون افغانی و ساخت جاده لات سوم احمدخیل زازی به‌طول 16.214 کیلومتر با هزینه 378 میلیون افغانی، ساخت جاده مناره‌ها الی جوی نقره ولایت هرات به‌طول 9.5 کیلومتر به ارزش 195میلیون افغانی، ساخت جاده ولسوالی گلدره کابل به‌طول 5.213 کیلومتر به هزینه 99 میلیون افغانی، ساخت جاده از شهر زرنج نیمروز الی سر شیلای ولسوالی کنگ به‌طول 12 کیلومتر با هزینه 189 میلیون افغانی و ساخت و تحکیم کاری لغزش جاده سرخ کوتل سرخ‌آباد ولایت بامیان در مسیر بامیان- یکاولنگ به ارزش 28 میلیون افغانی می‌باشد.
این وزارت می‌گوید که هزینه‌ی این پروژه‌ها از محل بودجه حکومت افغانستان، کمک‌های بانک جهانی و کشور جاپان تمویل می‌شود.
محمود بلیغ، وزیر فواید عامه اهمیت این پروژه‌ها را در رشد اقتصادی و فراهم‌آوری سهولت‌های ترانسپورتی برای باشندگان این ولایت‌ها مهم خوانده است.
آقای بلیغ از شرکت‌های امضا کننده قرارداد‌ها خواسته تا ساخت این جاده‌ها را در زمان تعیین شده و مطابق با استندردهایی که در شرط‌نامه توافق شده، تکمیل کنند.
او از مردمانی که در مسیر این جاده‌ها زندگی می‌کنند، خواسته است که بر کیفیت کار این جاده‌ها نظارت کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *