سناتوران: اختلاف‌ها میان رهبران حکومت راه سقوط نظام را هموار خواهد کرد

اطلاعات روز: سناتوران با انتقاد از اختلاف‌ها میان رهبران حکومت وحدت ملی بر سر تقسیم قدرت، هشدار می‌دهند که این اختلاف‌ها بر روحیه‌ی نیروهای امنیتی در میدان‌های نبرد تأثیر منفی گذاشته و راه سقوط نظام را هموار خواهد کرد.
شماری از این سناتوران در نشست عمومی امروز (سه‌شنبه، چهارم عقرب) مجلس سنا تأکید کردند که رهبران حکومت وحدت ملی به فکر کشور و مردم نیستند و تنها به منافع خودشان می‌اندیشند.
سناتوران وجود این اختلاف‌ها را در شرایط کنونی بسیار زیان‌بار می‌گویند و همچنان از رهبران حکومت می‌خواهند که هرچه زودتر به این اختلاف‌ها نقطه‌ی پایان بگذارند.
نگرانی از اختلاف‌ها میان رهبران حکومت وحدت ملی در حالی‌ست که براساس برخی گزارش‌ها، اخیراً تنش‌ها میان رییس‌جمهور و رییس اجراییه دوباره بالا گرفته است. جنرال دوستم معاون اول ریاست‌جمهوری نیز روز گذشته عبدالله و غنی را به قوم‌گرایی و همچنان شماری از مقام‌های بلند‌پایه را به همکاری با طالبان متهم کرد.
در واکنش به این اختلاف‌ها و اظهارات محمد آصف صدیقی، یک عضو مجلس سنا گفت که ادامه‌ی این کشیدگی‌ها بر روحیه مردم و نظامیان افغان در میدان‌های جنگ تأثیر بد برجا می‌گذارد و بیشتر دشمنان کشور از آن سود خواهند برد.
صفی الله هاشمی، یک عضو دیگر مجلس سنا گفت که ادامه‌ی این اختلاف برای مردم پذیرفتی نیست و نباید رهبران حکومت وحدت ملی به سرنوشت ملت بازی کنند، زیرا اگر به اختلاف‌های‌شان ادامه دهند کشتی ملت غرق خواهد شد و آنان نیز از میان برداشته خواهند شد.
جمعه‌الدین گیانوال، دیگر عضو سنا گفت: «انتقاد معاون اول ریاست‌جمهوری از رییس‌جمهور قابل نگرانی است و این انتقاد‌ها سبب خواهد شد که نظام بیشتر ضعیف شود و حتا سبب سقوط نظام خواهد شد و باید به سرنوشت مردم و کشور بازی صورت نگیرد.»
فرهاد سخی معاون اول مجلس سنا گفت: «از سران حکومت وحدت ملی می‌خواهیم تا اختلافات‎‌شان را کنار گذارند و در تلاش ضعف نظام نباشند، زیرا در شرایط کنونی هیچ بدیلی برای نظام کنونی وجود ندارد.»
او تأکید کرد که حکومت باید برای حفظ نظام تلاش نمایند و اختلافات‌شان را که به زیان کشور است، دور کنند.
در همین حال رحمت الله اچکزی عضو دیگر سنا در ارتباط به این اختلاف‌ها گفت: «فامیل‌های یکی از رهبران در داخل کشور زندگی نمی‌کنند و آنان هیچ دلبندی به کشور ندارند؛ این رهبران باید از سوی مردم جواب داده شوند و مردم باید به آنان ضرب‌الاجل تعیین کنند که اختلافات خود را کنار بگذارند و گرنه هیچ کدام شان به کار ما نیستند.»
محمد حسن هوتک هم گفت: «رهبران حکومت بر سر یک چوکی هم با یکدیگر توافق ندارند و جای بسا شرم و خجالت است که مردم از شدت ناآرامی‌ها برباد شده‌اند و رهبران به این که تو تاجک استی، تو ازبک هستی و تو پشتون خود را مصروف می‌کنند.»
سناتوران تاکید ورزیدند که عوامل این اختلافات را پیدا کرده و با رهبران حکومت خواهند نشست که دیگر بیش از این با دامن زدن به اختلافات سلیقه‌یی و قومی خود، مردم را به تباهی نکشانند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *