رییس جمهور غنی پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را تبریک گفت

اطلاعات روز: دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا با کسب بیش از 270 رای کالج انتخاباتی به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهور امریکا انتخاب شد.
پیش از انتخابات تمامی نظرسنجی‌ها هیلاری کلنتون را برنده انتخابات اعلام کرده بودند اما برخلاف همه‌ی این نظرسنجی‌ها، دونالد ترامپ توانست به 270 رای الکترال لازم از مجموع 538 رای الکترال دست یابد.
همزمان با این، ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون اعلام کرده است که خانم کلینتون تفلونی با آقای ترامپ صحبت کرده و پیروزی او را تبریک گفته است.
آقای ترامپ پس از قطعی شدن پیروزی‌اش، در مراسم ویژه طرفدارانش در نیویورک حاضر شد و گفت امریکا باید وحدت خود را حفظ کند و او رییس جمهور همه‌ی مردم امریکا خواهد بود.
رییس جمهور جدید امریکا در این سخنرانی‌اش گفت که اولویت فعالیت‌هایش منافع ایالات متحده و زیربناهای کشور خواهد بود.
اندکی پس از آن، رییس جمهور غنی انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور جدید امریکا را تبریک گفته و برای آقای ترامپ در مسئولیت جدیدش آرزوی موفقیت کرده است.
در بیانیه‌یی که از سوی ارگ ریاست جمهوری منتشر شده به نقل از رییس جمهور غنی آمده است که ایالات متحده امریکا از شرکای مهم استراتژیک و اساسی دولت و ملت افغانستان در راستای مبارزه با تروریسم، انکشاف و توسعه می‌باشد.
در این اعلامیه آمده است که دولت افغانستان امیدوار است که با همکاری نزدیک با رییس جمهور جدید امریکا روابط میان دو کشور بیشتر از پیش توسعه یافته و به نفع هر دو کشور و ملت انکشاف یابد.
صبح امروز مایکل مک‌ینلی، سفیر ایالات متحده در افغانستان نیز گفته بود که با پیروزی هریک از نامزدان انتخابات امریکا، رابطه و همکاری کشورش با افغانستان ادامه پیدا خواهد کرد.
او گفته بود که عدم تمرکز به مسایل افغانستان در مبارزات انتخاباتی دو نامزد به معنای فراموش کردن افغانستان نمی‌باشد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *