رییس کمیسیون مستقل انتخابات: فهرست دقیق رای‌دهندگان شفافیت انتخابات را تضمین می‌کند

اطلاعات روز: نجیب‌الله احمدزی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که کمیسیون متعهد به برگزاری شفاف دوره‌های انتخابات‌ بعدی است و فهرست دقیق رای‌دهندگان شفافیت انتخابات را تضمین می‌کند.
آقای احمدزی امروز (دوشنبه، هشتم قوس) در نشستی خبری گفت که کمیسیون مستقل انتخابات تعهد می‌سپارد که تمام توان‌اش را صرف شفافیت برگزاری انتخابات‌های پیشرو می‌کند و روش‌های کار را نیز اصلاح می‌کند.
احمدزی افزود که برای شفافیت دوره‌های بعدی انتخابات می‌کوشند فهرست رای‌دهندگان را ترتیب کرده و مراکز رای‌دهی را نیز ارزیابی کنند و در صورت نیاز محل‌شان را تغییر دهند.
اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی روز یک‌شنبه رسماً به کارشان آغاز و رییس کمیسیون و اعضای هیأت اداری را انتخاب کردند.
آقای احمدزی همچنان خبر داد که تاکنون کمیسیون انتخابات در راستای اصلاحات انتخاباتی، تمامی لوایح و طرزالعمل‌های این اداره را بررسی کرده و آن را مطابق با قوانین جدید انتخابات اصلاح خواهد کرد.
همچنان رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفت به‌زودی جدول زمانبندی انتخابات پارلمانی را اعلان خواهند کرد. انتخابات پارلمانی که قرار بود در ماه سرطان سال گذشته برگزار شود، اما به‌سبب اصلاح نشدن نظام انتخاباتی به تأخیر افتاد.
اکنون انتظارها بر این است که با آغاز کار کمیسیون‌های انتخاباتی، سال آینده انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها برگزار شود.
در همین حال کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی نیز بر تعدیل کارشیوه‌ها و مبارزه با فساد اداری و سیاسی تاکید می‌کند.
عبدالعزیز آریایی، رییس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی گفته به مردم اطمینان می‌دهد که در برابر هرگونه مداخله‌ی سیاسی ایستادگی کرده و از آرای مردم دفاع می‌کند.
رییس کمیسیون مستقل انتخابات نیز به بی‌طرفی اعضای جدید این کمیسیون تأکید کرد و به نمایندگی از تمام آن‌ها تعهد سپرد که دوره‌های بعدی انتخابات را با شفافیت تمام برگزار کنند تا مورد قبول تمام مردم قرار گیرد.
اصلاح در نظام انتخابات یکی از مواد اصلی موافقت‌نامه‌ی سیاسی ایجاد حکومت وحدت ملی بود که پس از تنش‌های انتخاباتی میان اشرف غنی و عبدالله امضا شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *